سفر سیدالشهداء(ع) با امام مهدی(عج) تکمیل می‌شود/امروز یاری امام حسین(ع) به نصرت فرزند او است


سفر سیدالشهداء(ع) با امام مهدی(عج) تکمیل می‌شود/امروز یاری امام حسین(ع) به نصرت فرزند او است

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه امام مهدی(عج) تکمیل‌کننده سفر امام حسین(ع) است، گفت: یاری سیدالشهداء(ع) درواقع نصرت حضرت ولیعصر(عج) است؛ عبادتی بزرگ که خدمت به تمام پیامبران و اوصیا و امامان معصوم(ع) محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، در سلسله گفتگوهایی با حجت‌الاسلام «محمدرضا فوادیان»، کارشناس مهدوی، دبیر علمی اندیشکه مهدویت و صاحب آثاری همچون «از حسین(ع) تا مهدی(عج)» به بررسی پیوند عاشورای سیدالشهداء(ع) با ظهور امام زمان(ع) می پردازیم که در ادامه شماره دوم آن را می خوانید:

حجت الاسلام فوادیان با اشاره به دلدادگی حضرت مهدی(عج) به امام حسین(ع)، اظهار کرد: خدمت در محضر امام حسین(ع) و توفیق یاری حضرت و شمشیر زدن در رکاب او، بزرگترین توفیقات الهی بود که نصیب عده‏ای از خواص عصر امام حسین (ع) شد. همچنان‏که فراهم کردن شرایط و مقدمات ظهور حضرت ولیعصر (عج) و توفیق جنگیدن در رکاب آن بزرگوار، از دیگر موهبت ‏های الهی است که نصیب عده ‏ای از خواص می ‏شود.

دبیر علمی اندیشکده مهدویت ادامه داد: امام زمان (عج) عاشق جد بزرگوار خود و مشتاق خدمت به ایشان هستند؛ آن حضرت(عج) در زیارت ناحیه مقدسه می ‏فرماید: «و لع اخرتظ الدهور و عاقظ عن نیک اثقدور لأُندّبنّک صباحاً و مساءً و لأبکِغّ لک [علیک‏] بدل الدموع دماً؛ اگر روزگار مرا به تأخیر انداخت و مقدّرات از یاری و نصرت تو در روز عاشورا باز داشت، هر آینه من صبح و شام بر تو ندبه می‏ کنم و به جای قطرات اشک، بر تو خون می‏گریم».

وی با بیان اینکه یاری و نصرت امام مهدی (عج)، عبادتی بزرگ و در حقیقت خدمت به تمام پیامبران و اوصیا و امامان معصوم(ع) است، گفت: اراده خداوند بر آن تعلق یافته که زحمات طاقت فرسای همه پیامبران به دست باکفایت آخرین حجت خود به ثمر رسد. اگر نهضت جهانی آن ولی الله اعظم (عج)، از برنامه جهانی خلقت حذف شود، برنامه همه پیامبران عقیم گشته و هدف نهایی فرستادن رسولان و تشریع ادیان ضایع و تباه می‏شود.

حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: خدمت به امام عصر (ع)، مطلوب امام صادق (ع) نیز بوده است. خلاّد ابن قصّار می‏گوید: از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا قائم متولد شده است؟ فرمودند: «نه! متولد نشده ولی اگر من او را درک می‏کردم، همه عمر را با خدمت‏گزاری او سپری می‏کردم» هنگامی که امام معصوم (ع) در حق حضرت بقیة الله (عج) چنین تعبیری به کار می‏برد؛ مقام رفیع یاران آن حضرت(عج) و ارزش خدمت به آیین انتظار مشخص می‏شود.

ی با بیان اینکه از جلوه ‏های ارتباط بین این دو اختر تابناک یاری امام حسین(ع) که در حقیقت نصرت امام عصر(عج) است، می‏ باشد، ابراز کرد: امام حسین(ع) در این زمینه در شب عاشورا به اصحاب خود فرمودند: همانا جدّم رسول خدا[(ص)] فرمودند: فرزند من حسین‏[(ع) ]در زمین کربلا، غریب و تنها، عطشان و بی‏ کس، کشته می ‏شود، کسی که او را یاری کند مرا یاری نموده و فرزندش مهدی [(ع)]را یاری نموده است...» .

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه حضرت مهدی(عج) تکمیل کننده سفر امام حسین(ع) است، ابراز کرد: از وجوه ارتباط این دو امام(ع) و قیامشان، مرکز حکومت آنها است. امام حسین (ع) از مکه به جانب کوفه، رهسپار بودند و شاید با رسیدن به کوفه، مانند پدر بزرگوار خود آن‏جا را مقر حکومت خویش قرار می ‏دادند اما سپاهیان یزید، راه را بر ایشان بستند و حضرت(ع) به ناچار در دوم محرم، در کربلا منزل کردند.

وی تأکید کرد: زمانی هم که خورشید تابناک مکه، ظهور کند، کوفه را به عنوان مقر حکومت خود انتخاب خواهد کرد امام باقر(ع) می ‏فرمایند: «مهدی(عج) قیام می ‏کند و به سوی کوفه می‏ رود و منزلش را آن‏جا قرار می ‏دهد» همچنین می‏ فرماید: «هنگامی که قائم ما قیام کند و به کوفه برود، هیچ مؤمنی نخواهد بود، مگر آنکه در آن شهر، در کنار مهدی(عج) سکونت می‏گزیند، یا به آن شهر می‏رود» ابوبکر حضرمی می‏گوید: به امام محمدباقر(ع) یا امام صادق(ع) گفتم: کدام سرزمین پس از حرم خدا و حرم پیامبرش با فضیلت‏تر است؟ فرمودند: «ای ابابکر! سرزمین کوفه که جایگاه پاکی است و در آن مسجد سهله قرار دارد و مسجدی که همه پیامبران در آن نماز خوانده‏اند. آن جا عدالت الهی پدیدار می‏گردد و قائم به عدل و قیام کنندگان پس از او از همان جا خواهند بود. آن‏جا، جایگاه پیامبران و جانشینان صالح آنان است». امام صادق(ع) از مسجد سهله یاد کردند و فرمودند: «آن خانه صاحب ما (مهدی موعود) است؛ زمانی که با خاندانش در آن‏جا سکونت گزیند».

حجت الاسلام فوادیان خاطرنشان کرد: از مجموع این روایات درمی یابیم شهر کوفه، پایگاه اصلی فعالیت‏ ها و مرکز فرمانروایی امام زمان(عج) خواهد بود، پایگاهی که زمانی مقر حکومت امیرمؤمنان (ع) بود و امام حسین (ع) به آن سو می‏رفت.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403