نور اهل بیت(ع) جوانان مومن را از گناه حفظ می‌کند


نور اهل بیت(ع) جوانان مومن را از گناه حفظ می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه جلوه انوار الهی در آسمان‌ها و زمین عالم، اهل‌بیت(ع) هستند؛ گفت: نور اهل بیت(ع) است که جوانان مومن را از کشیده شدن به سوی گناه حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت دهه اول محرم در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخت و گفت: بر اساس آیات صریح قرآن همه عالم نور و روشنایی الهی است. ظلمت عنصر جدا شده از نور است. نور خیر محض و ظلمت شر محض است. ملائکه و ملکوتیان همه نور و خیر محض و ابلیس و پیروان آن ظلمت و شر محض هستند.

وی افزود: انسان ممکن است در لحظاتی گرفتار ظلمت و شر شود. ظلمت، سبب برانگیختن حرص در انسان شد و او را به سراغ درخت نهی شده از سوی پروردگار برد و وسوسه ابلیس انسان را وادار به خوردن میوه ممنوعه کرد و لیاقت ماندن در بهشت را از او گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: وقتی انسان وارد این جهان شد به کمک پروردگار به سوی نور حرکت کرد. ولایت، سرپرستی، علم و رحمت بی‌نهایت خداوند انسان را از ظلمت خارج کرد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: خداوند به اهل بیت(ع) به عنوان انوار الهی در زمین این اجازه را داده که هرکس عشق به ایمان، معرفت و اخلاق دارد از نور خود در وجود آنها بتابانند. اگر لغزشی هم داشته باشند با این انوار پاک می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوه انوار الهی در آسمان‌ها و زمین عالم، اهل‌بیت(ع) هستند؛ ابراز کرد: در روایتی از امام صادق(ص) آمده است: به خدا قسم نور ما در دل مردم مومن درخشنده‌تر از نور خورشید در روز روشن است. نور اهل بیت(ع) است که جوانان مومن را از کشیده شدن به سوی گناه حفظ می‌کند. هیچ شیعه‌ای برای شرکت در مجالس عزاداری بدون خواسته اهل بیت(ع) از منزل خود خارج نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: خواست خداوند است که نور اهل‌بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) در قلب شیعیان خاموش نمی‌شود.

پایان پیام/487

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتشار فصلنامه علمی-ترویجی میقات حج ویژه «حج و مغرب اسلامی»