سرور مجازی ترکیه و ویژگی‌ های آن


سرور مجازی ترکیه و ویژگی‌ های آن

سرور مجازی ترکیه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دسترسی به اینترنت آزاد است. در این نوشته سعی می‌کنیم ضمن شناخت سرور مجازی و ویژگی‌های آن، درمورد سرور مجازی ترکیه و روش خرید و استفاده از آن توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی چیست؟

قبل از معرفی سرور مجازی ترکیه، لازم است بدانیم سرورهای مجازی چه هستند و چه کاربردی دارند. سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server) برگرفته از یک سرور اختصاصی فیزیکی است. با مجازی سازی کردن، می‌توانیم سرور مجازی را از محدوده فیزیکی سرورهای اختصاصی، فراتر ببریم. به این صورت، کاربر در هر کجای دنیا می‌تواند به سرور متصل شده و از آن استفاده کند. به طوری که انگار در همان محل حضور دارد و پشت همان سیستم نشسته است.

دیتاسنترها مراکز فیزیکی هستند که ضمن ذخیره و نگهداری اطلاعات، می‌توانند آن‌ها را پردازش و منتشر کنند. در هر کشور، دیتاسنترهای فیزیکی وجود دارند که محل نگهداری سرورها هستند. دیتاسنترها می‌تواند سرورهایشان را به چند VPS مستقل و مجازی تقسیم کنند. سپس این سرورهای مجازی، به طور مستقل در اختیار افراد، در هر کجا که باشند، قرار می‌گیرند.

می‌توانیم با یک مثال، همه چیز را واضح‌تر کنیم. فرض کنید که یک اداره با چند دفتر کار وجود دارد. این اداره، همان سرور اختصاصی در دیتاسنتر است. دفترها و اتاق‌های این اداره، همان سرورهای مجازی هستند. دفترها از همدیگر مستقل هستند و جداگانه در آن‌ها فعالیت می‌شود هرچند همگی زیرمجموعه یک اداره هستند.

منظور از سرور مجازی ترکیه، سرور مجازی‌سازی شده و مستقلی است که زیرمجموعه یک دیتاسنتر در کشور ترکیه محسوب می‌شود. برای شناخت بیشتر انواع سرور مجازی داخلی و خارجی، می‌توانید به سایت هاست ایران مراجعه کنید.

تفاوت VPS با VPN

پس از آشنایی با مفهوم سرور مجازی یا VPS، اغلب با این سؤال روبرو می‌شویم که تفاوت VPS با VPN چیست. هرچند این مفاهیم اغلب کمی تخصصی و پیچیده هستند ولی سعی می‌کنیم همه چیز را به زبان ساده و کاربردی توضیح دهیم تا قابل درک باشد.

نتورک مجازی یا همان VPN (Virtual Private Network) صرفاً با رمزگذاری می‌تواند IP شما را تغییر دهد؛ در حالی که VPS به منزله یک کامپیوتر در جایی دیگر است که شما از راه دور به آن دسترسی دارید. در صورت استفاده از سرور مجازی، IP شما ثابت می‌ماند و از هیچ طریقی نشت اطلاعات نخواهید داشت.

اگر وب‌سایت خودتان را دارید، اگر فریلنسر هستید، اگر NFT می‌سازید، اگر ترید می‌کنید و مواردی از این قبیل، توصیه قطعی ما، استفاده از VPS است. با استفاده از سرور مجازی، خیالتان بابت دسترسی آزاد و همیشگی به همه منابع مورد نیاز، بدون نگرانی بابت درز اطلاعات یا تشخیص محل دسترسی واقعی، راحت خواهد بود.

سرور مجازی ترکیه چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که متوجه شدید، به نسبت شرایط، ممکن است به خرید یک سرور مجازی نیاز پیدا کنید. اگر به دنبال سرور مجازی خارجی هستید، یکی از بهترین پیشنهادها، سرور مجازی ترکیه است. این سرورها سازگاری خوبی با کاربران ایرانی دارند و به دلیل نزدیکی به کشور ترکیه، سرعت بالایی هم دارند. از نظر قیمت هم سرور مجازی ترکیه جزو مناسب‌ترین سرورها است.

البته برای خرید هر سرور مجازی، نیاز به یک واسطه قابل اعتماد دارید که پشتیبانی قوی ارائه دهد. سایت هاست ایران یکی از بسترهای قدرتمند برای خرید سرور ترکیه و سایر کشورها است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید VPS می‌توانید به نشانی hostiran.cloud مراجعه کنید.

مزایای سرور مجازی ترکیه

با افزایش نیازها و همچنین به وجود آمدن محدودیت از سمت دیتاسنترهای داخلی، مزایای سرور مجازی، خصوصاً سرورهای خارجی، بیشتر و بیشتر نمایان می‌شوند. سرور مجازی ترکیه هم به عنوان یک سرور مجازی خارج از ایران، مزایای زیادی را برای کاربران خلق کرده است.

  • امکان ذخیره‌سازی حجم بسیار بالای اطلاعات
  • امکان افزایش پهنای باند و مدیریت حجم بالای کاربر
  • امکان دسترسی از راه دور
  • امنیت بالای اطلاعات
  • عملکرد مستقل از سایر مشترکان
  • قیمت مناسب نسبت به سایر سرورهای خارجی
  • دسترسی به امکانات و نرم‌افزارهای بیشتر بدون تحریم
  • کاهش پینگ به دلیل مسافت کمتر نسبت به سایر کشورها

معایب سرور مجازی ترکیه

هیچ پدیده‌ای بی‌عیب نیست؛ ولی گاهی مزایای یک پدیده، کاملاً بر معایب غلبه دارد. سرور مجازی ترکیه هم معایبی دارد که با توجه به مزایای آن و نیاز کاربر، می‌تواند ارزش خریداری و استفاده را داشته باشد.

  • نیاز به شناخت کافی از این فضا برای مدیریت و اعمال تنظیمات
  • قیمت بالاتر نسبت به هاست اشتراکی
  • نوسان قیمت زیاد
  • امنیت کمتر و ریسک فیزیکی بیشتر نسبت به سرورهای اروپایی

روش خرید و استفاده از سرور مجازی ترکیه

با مراجعه به منابع معتبر خرید سرور مجازی، از جمله هاست ایران، می‌توانید با مراحل دقیق خرید و استفاده از VPS آشنا شوید. پس از خرید سرور ترکیه، username و password لازم برای دسترسی به سرور را دریافت می‌کنید. سپس با نصب نرم‌افزار مخصوص و وارد کردن رمز و نام کاربری، می‌توانید از آن استفاده کنید.

هاست ایران

هاست ایران، ارائه‌دهنده خدمات ثبت دامنه، هاستینگ و میزبانی وب، سرور مجازی، سرور اختصاصی، کولوکیشن، زیرساخت‌ ابری، پنل پیامک و مواردی از این قبیل است. از مزایای سرورهای مجازی هاست ایران، می‌توان به ابری بودن سرور مجازی و زیرساخت laaS اشاره کرد.

برای اطلاع از خدمات این وب‌سایت و ارتباط با کارشناسان هاست ایران، مراجعه کنید. همچنین در وب‌سایت این مجموعه، می‌توانید درمورد انواع سرورهای مجازی قابل خرید و شرایط هر کدام بدانید. سرور مجازی ترکیه هم جزو سرورهای پرفروش هاست ایران است که خریداری آن، به سادگی و از طریق وب‌سایت قابل انجام است.

کلام آخر

گفتیم که برای ایجاد یک بستر مناسب در اغلب زمینه‌های کسب درآمد از اینترنت، دسترسی به یک سرور مجازی خارجی نیاز است. با از دست رفتن کارایی VPNها و توانایی تشخیص محل واقعی دسترسی به اینترنت، به مرور شاهد پررنگ شدن نقش سرور مجازی هستیم.

سایت هاست ایران با پشتیبانی قوی، انواع سرورهای مجازی از جمله سرور مجازی ترکیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با خرید سرور مجازی ترکیه، می‌توانید به دور از تحریم و فیلتر، با خیال راحت فعالیت آنلاین خود را ادامه دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

AMD از دو پردازنده Ryzen 9 5900XT و Ryzen 7 5800XT برای سوکت AM4 رونمایی کرد؛ پشتیبانی ...