فیلم حضور پوتین در رژه نیروی دریایی روسیه


فیلم حضور پوتین در رژه نیروی دریایی روسیه

رئیس‌جمهوری روسیه در آیین رژه سالانه روز نیروی دریایی این کشور اعلام کرد که ۳۰ فروند کشتی امسال به ناوگان دریایی روسیه می‌پیوندند.

ولادیمیر پوتین که به همین منظور به سن پترزبورگ سفر کرده است، در حالی که از سوی سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه همراهی می‌شد، در نزدیکی قلعه پیتر و پل سوار قایق شد و سپس خطاب به شرکت کنندگان و مهمانان رژه از مقامات ارشد برخی آفریقایی که طی روزهای اخیر با هدف شرکت در دومین اجلاس روسیه - آفریقا در سن پترزبورگ حضور دارند و همچنین فرماندهان نیروی دریایی برخی کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران سخنانی ایراد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنان خود تأکید کرد:‌ ناوگان نیروی دریایی روسیه توانایی حفاظت کامل از مرزهای دریایی این کشور را دارد.

بنا بر برخی گزارش‌های منابع خبری روس، بیش از ۴۰ فروند کشتی، قایق و زیردریایی، ۴۲ فروند هواپیما و بیش از سه هزار و ۵۰۰ سرباز در این رژه مشارکت دارند.

بر این اساس، قرار است برخی دستاوردهای جدید روسیه از جمله کشتی موشکی کوچک «زیرکون» و ناوچه «ادمیرال گولُوکو» به ناوگان‌های بالتیک، دریای سیاه و شمال روسیه اضافه شوند.

ناوگان زیردریایی روسیه به ویژه قرار است زیردریایی راهبردی هسته‌ای نسل چهارم اسکندر ۳ را که برای تقویت نفوذ نیروی دریایی این کشور در اقیانوس آرام طراحی شده است، دریافت کند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی همتای روس خود در این آیین حضور دارد.

همزمان با این رژه در سن پترزبورگ، سه فروند شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در شمال دریای خزر در محل بندر کاسپیسک به مراسم رژه دریایی روسیه پیوسته اند.

آخرین روز یکشنبه ماه جولای از سال ۲۰۰۶ با فرمان رئیس جمهوری روسیه به عنوان روز نیروی دریایی این کشور گرامی داشته می‌شود. این روز در ایام همزمان با سالروز پیروزی نیروی دریایی روسیه در نبرد با سوئد نامگذاری شده است.


حجم ویدیو: 1.28M | مدت زمان ویدیو: 00:00:17

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش