آغاز رزمایش دریایی سپر اقیانوس 2023 در دریای بالتیک


آغاز رزمایش دریایی  سپر اقیانوس 2023  در دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، روز چهارشنبه رزمایش سپر اقیانوس 2023 در دریای بالتیک با شرکت بیش از 30 کشتی جنگی و قایق نیروی دریایی روسیه و همچنین 30 هواپیما و حدود 6 هزار نیروی نظامی آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه که روز چهارشنبه انتشار یافت، آمده است:" رزمایش دریایی "سپر اقیانوس 2023" از 2 آگوست در دریای بالتیک به رهبری فرمانده کل نیروی دریایی روسیه دریاسالار "نیکولای اومنوف" برگزار می شود. بیش از 30 کشتی جنگی و قایق، 20 شناور پشتیبانی، 30 هواپیمای نیروی دریایی و نیروی هوافضای روسیه و حدود 6 هزار نظامی در این رزمایش شرکت دارند".
در جریان این رزمایش، قرار است آمادگی نیروی دریایی روسیه برای حفاظت از منافع ملی این کشور در یک منطقه مهم عملیاتی و انسجام کار ستاد در سطوح مختلف در فرماندهی و کنترل نیروها آزمایش شود.
در این رزمایش، اقداماتی برای حفاظت از خطوط دریایی، حمل و نقل نیروها و محموله های نظامی و همچنین دفاع از سواحل انجام خواهد شد. در مجموع قرار است بیش از 200 تمرین رزمی از جمله با استفاده عملی از تسلیحات انجام شود.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: "پس از پایان رزمایش، ناوها به پایگاه‌های دائمی خود منتقل و هواپیماها به فرودگاه‌های خود باز خواهند گشت".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


کرملین: غرب از وضعیت جبهه نبرد خشمگین است