باد و گردوخاک پدیده غالب اصفهان تا نیمه مرداد


باد و گردوخاک پدیده غالب اصفهان تا نیمه مرداد

اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گردوخاک تا شنبه ۱۴ مرداد پدیده غالب استان خواهد بود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز تا اوایل هفته آینده وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز بعد از ظهر وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود و از روز پنجشنبه تا شنبه ۱۴ مرداد با شدت بیشتری در این مناطق و همچنین مرکز و جنوب استان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: از فردا تا روز شنبه احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای نیز وجود دارد که با گردوخاک محلی و کاهش کیفیت هوا همراه است.

امینی با بیان اینکه میانگین دمای هوا در برخی مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش دارد، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی آران و بیدگل با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تا فردا پیش بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی