هند با رشد بریکس به دلیل نفوذ چین مخالفت خواهد کرد


هند تا زمانی که ممکن است با گسترش بریکس به دلیل چین مخالفت خواهد کرد
هند تا زمانی که ممکن است با گسترش بریکس به دلیل چین مخالفت خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، میهیر شارما، ستون نویس بلومبرگ هند می نویسد، هند تا زمانی که ممکن است با پذیرش اعضای جدید در بریکس مخالفت خواهد کرد، زیرا این نگرانی وجود دارد که چین بتواند از این بلوک برای توسعه منافع خود استفاده کند.
این روزنامه نگار در مطالب اشاره می کند که چین و هند در نوعی تقابل هستند و در عین حال هر یک از کشورها می خواهند در بلوک هایی که بخشی از آن هستند پیشرو باشند.
نویسنده خاطرنشان می کند که چنین تنشی بین پکن و دهلی نو احتمالاً مانع از گسترش بریکس و به چالش کشیدن غرب می شود.
او در این مقاله می‌گوید: هند حداقل احتمالاً تلاش می‌کند تا زمانی که ممکن است توسعه را متوقف کند. بریکس که غرب را بدون تلاش برای انجام کاری در مورد آن از تعادل خارج می‌کند، برای دهلی نو ایده‌آل خواهد بود.
علاوه بر این، این نشریه خاطرنشان می کند که اعضای بریکس موافق حمایت از ورود کشورهای مختلف هستند. به عنوان مثال، چین از ورود عربستان سعودی برای جلوگیری از جهت گیری این کشور به سمت همکاری با ایالات متحده حمایت می کند، در حالی که هند و برزیل طرفدار ورود اندونزی هستند که به نظر آنها می تواند یک کشور دموکراتیک تر باشد.
پیشتر بلومبرگ به نقل از مقامات آگاه گزارش داده بود که هند و برزیل با درخواست چین برای گسترش سریع گروه بریکس مخالف هستند و می خواهند از نشست سران آفریقای جنوبی برای بحث در مورد جذب احتمالی کشورهای دیگر با وضعیت ناظر استفاده کنند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت که در چارچوب بریکس تفاوت های ظریفی در زمینه گسترش این انجمن وجود دارد که در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
در سال 2022، بریکس اعلام کرد که تعداد کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا سازمان را فراگیرتر کند. حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند.
همانطور که شرپاهای آفریقای جنوبی در انجمن آنیل سوکلال قبلاً اعلام کرده بودند، از 13 کشور به طور رسمی به عضویت بریکس خواسته شد و از 6 کشور دیگر به طور غیررسمی درخواست شد. بیستمین کشور می تواند ونزوئلا باشد.
همانطور که "مزوکیله ماکتوکا" سفیر آفریقای جنوبی در مسکو در مصاحبه ای با ریانووستی گفت، همه کشورهای عضو از گسترش این انجمن استقبال می کنند، اما لازم است که نحوه پذیرش اعضای جدید مشخص شود و این موضوع باید به طور جمعی تصمیم گیری شود.
اجلاس بریکس که 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، با حضور سران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی برگزار می شود و روسیه نیز با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت خواهد کرد.
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته