بهداشت و سلامت روان


اهمیت سلامت روان و بهداشت روان سایت دکتر جعفر دارابی تلفن مطب_تهران_۴۴۰۳۰۷۱۹ یکی از موضوعات مهم روانشناسی و نیز موضوع مهم کشور ما ایران،سلامت روان است.سلامت روان در مفهوم ساده آن یعنی نبود بیماری روانی. سلامتی روانی فقط نداشتن بیماری روانی...

بهداشت و سلامت رواناهمیت سلامت روان و بهداشت روان

سایت دکتر جعفر دارابی

تلفن مطب_تهران_۴۴۰۳۰۷۱۹

یکی از موضوعات مهم روانشناسی و نیز موضوع مهم کشور ما ایران،سلامت روان است.سلامت روان در مفهوم ساده آن یعنی نبود بیماری روانی.

سلامتی روانی فقط نداشتن بیماری روانی نیست.فردی دارای سلامت روان است که دارای عملکردی خوب در ابعاد روانی،اجتماعی و جسمانی باشد و قادر باشد به لحاظ عاطفی خود را تنظیم و کنترل کند.

فردی دارای سلامت و بهداشت روان است که از زندگی خود لذت ببرد و با دیگران ارتباط خوبی داشته باشد.

فرد دارای سلامت روان با استرسها و فشارهای زندگی به خوبی کنار می آید و در هم نمیشکند.در واقع فرد دارای سلامت روان دارای عزت نفس خوب و قابل قبول است(یعنی خودش را قبول دارد و دوست داشتنی و ارزشمند میداند) و از سوی دیگر دارای اعتماد به نفس است، یعنی حس میکند از پس چالشهای زندگی به خوبی بر می آید.

اهمیت سلامت روان

در تعاریف و توضیحات بالا اهمیت سلامت روان به خوبی مشاهده میشود.افراد دارای سلامت روان از سلامتی جسمانی مطلوبی برخوردار هستند چون بدن سالم در عقل سالم است.عدم سلامت روان موجب تحریک سیستم اعصاب خودکار شده(مثل استرس و اضطراب) و تحریک این سیستم موجب بیماریهایی مثل سایکو سوماتیک میشود(مثل بیماریهای ام اس،زخم معده،زخم روده،بیمارهای قلبی و پوستی).

لذا سلامت روان موجب میشود که ما علاوه بر شادابی و طراوت روانی،از شادابی و طراوت جسمانی هم بهره مند باشیم و از زندگی و امکانات آن لذت ببریم.

بهداشت روان چیست؟

کلمه بهداشت یعنی پیشگیری کردن از بروز بیماری و بهداشت روانی یعنی چه اقداماتی انجام شود تا بیماری روانی بوجود نیاید.بهداشت روان یعنی حفظ سلامت روان و پیشگیری از بروز بیماری روانی.

برای بهداشت روان دایم باید مراقب اعصاب و روان خود باشید.نگذارید استرسهای زندگی وارد جسم و ذهن شما شود و با استفاده از روشهای رواندرمانی خصوصا شناخت درمانی،مثل آموزش خطاهای شناختی و نحوه استفاده از آن و نیز آگاهی از طرحواره های نا سالم و نیز فنون ارتباط موثر با نزدیکان،در حفظ سلامت روان کوشا باشیم.

وضعیت بهداشت و سلامت روان در ایران

با توجه به وجود بحرانهای اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی،به نظر کارشناسان و محققان ایرانی،سلامت روان در ایران وضع مناسبی ندارد.در گزارش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران،چهل درصد مردم به رواندرمانی و روانپزشکی نیاز مبرم دارند.

طبق نظریه مازلو ،اگر نیازهای اساسی مثل مسکن،خوراک و پوشاک خوب براورده نشود،سلامت روان شکل نمیگیرد.برای داشتن جامعه ای سالم،باید شغل ایجاد شود و اقتصاد کشور در حالت شکوفا باشد.بی عدالتیهای موجود در هر کشوری،مردم آن کشور را به خشم آورده و خشم از عوامل اصلی تهدید سلامت روانی و بهداشت روانی است.

سایت دکتر جعفر دارابی

کلمات کلیدی=سایت دکتر دارابی،سایت دکتر جعفر دارابی،بهترین سایت روانشناسی،دکتر روانکاو در تهران،دکتر بالینی در تهران،بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،بهترین روانکاو ایران،بهترین روانشناس ایران.سایت دکتر دارابی،سایت دکتر جعفر دارابی،بهترین سایت روانشناسی،دکتر روانکاو در تهران،دکتر بالینی در تهران،بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،بهترین روانکاو ایران،بهترین روانشناس ایران.سایت دکتر دارابی،سایت دکتر جعفر دارابی،بهترین سایت روانشناسی،دکتر روانکاو در تهران،دکتر بالینی در تهران،بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،بهترین روانکاو ایران،بهترین روانشناس ایران.سایت دکتر دارابی،سایت دکتر جعفر دارابی،بهترین سایت روانشناسی،دکتر روانکاو در تهران،دکتر بالینی در تهران،بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،بهترین روانکاو ایران،بهترین روانشناس ایران.سایت دکتر دارابی،سایت دکتر جعفر دارابی،بهترین سایت روانشناسی،دکتر روانکاو در تهران،دکتر بالینی در تهران،بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،بهترین روانکاو ایران،بهترین روانشناس ایران.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی