کتاب جدیدی از استیون هاوکینگ برای کودکان منتشر می‌شود


کتاب جدیدی از استیون هاوکینگ برای کودکان منتشر می‌شود

«تو و جهان» نام کتاب مصور جدیدی است که قرار است از استیون هاوکینگ، شش سال پس از مرگ او منتشر شود. این کتاب، از پیام او به مناسبت روز زمین در سال 2000 اقتباس شده است.

کتاب جدیدی از استیون هاوکینگ برای کودکان منتشر می‌شود
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، بنا به اعلام پافین، ناشر کتاب «تو و جهان»، این اثر توسط لوسی هاوکینگ، دختر پروفسور هاوکینگ نوشته شده و شین لی، آن را تصویرگری کرده است. به گفته ناشر، این کتاب برای کودکان الهام‌بخش خواهد بود تا پرسش‌های بزرگی درباره زمین و کیهان بپرسند.

این کتاب اقتباسی از پیام روز زمین، پس از مرگ هاوکینگ در سال 2020 است که ابتدا ژوئن 2018 و به عنوان بخشی از مراسم یادبود او، به سمت نزدیک‌ترین سیاهچاله شناخته شده، ارسال شد. با تکیه بر سخنان هاوکینگ، این کتاب بر حل چالش‌های بزرگ، نقش علم و فناوری و آینده بشریت تمرکز خواهد کرد.

لوسی هاوکینگ در بیانیه‌ای گفت: «تو و جهان» کتابی تخیلی و فراگیر است که کار خارق‌العاده علمی پدرم را برای خوانندگان در هر سنی به عرصه زندگی می‌آورد. ترکیب کلمات پدرم با تصاویر خیره‌کننده شین، جوانترین دانشمندان را مجذوب خود خواهد کرد و کنجکاوی آنان را در مورد جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، برمی‌انگیزد.

استیون هاوکینگ که مارس 2018 درگذشت، در طول زندگی خود کتاب‌های پرفروشی از جمله «تاریخچه مختصر زمان» را منتشر کرد. او همچنین با دخترش در مجموعه‌ای از کتاب‌های کودکان همکاری کرد. این همکاری با انتشار کتاب «کلید مخفی جورج برای جهان» (2007) آغاز شد.

پیام نهایی هاوکینگ که از یک بشقاب ماهواره‌ای متعلق به آژانس فضایی اروپا در سبرروس اسپانیا پخش شد، از مردم خواست تا با هم کار و «مدارا و احترام» را تمرین کنند. هاوکینگ این پیام را قرائت کرد و آهنگساز یونانی، ونجلیس، روی آن موسیقی گذاشت.

راث نولز، مدیر انتشارات پافین گفت: «این کتاب مصور ویژه، شامل سخنان هاوکینگ که ویژه خوانندگان کودک و نوجوان نوشته شده، برای کودکان در همه جای جهان الهام‌بخش است تا به دنیای اطراف خود نگاه کرده و شگفت‌زده شوند».

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟