نگاه نژادپرستانه فرانسه به بازیکن محجبه مراکشی در جام جهانی فوتبال زنان


نگاه نژادپرستانه فرانسه به بازیکن محجبه مراکشی در جام جهانی فوتبال زنان

با نزدیک شدن به رقابت مراکش و فرانسه در مرحله یک هشتم جام جهانی فوتبال زنان، برخی از سیاستمداران و تحلیلگران فرانسوی به حجاب «نهیله بنزینه» در این رویداد ورزشی انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، درحالی که همگان به ویژه در فرانسه انتظار رویایی تمام عیار بین تیم‌های ملی آلمان و فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال زنان را که در استرالیا و نیوزلند برگزار می شود، داشت، تیم زنان مراکش در اولین حضور خود در جام جهانی فوتبال به یک دستاورد تاریخی بی سابقه برای فوتبال زنان جهان عرب دست یافت و قرار است سه شنبه 19 مرداد 1402 در مرحله یک هشتم نهایی در مقابل منتخب فرانسه بازی کند.

این رویارویی که تحلیلگران ورزشی در فرانسه انتظار آن را نداشتند، درحالی انجام خواهد شد که مسئله حجاب «نهیله بنزینه» (25 ساله) مدافع تیم ملی مراکش به عنوان اولین فوتبالیست محجبه در جام جهانی زنان مورد انتقاد برخی از سیاستمداران و تحلیلگران سیاسی در فرانسه قرار گرفت.

پس قرار گرفتن این بازیکن مراکشی در صدر تیتر روزنامه های بین المللی، حضورش در تیم منتخب کشورش در بازی‌های جام جهانی، ورزش دوستان در سراسر جهان بر فرصت مراکش برای پیروزی بر رقبایش متمرکز شدند. به همین دلیل برخی در فرانسه که علاقه ای به مستطیل سبز ندارد، متوجه حجاب نهیله بنزینه بازیکن مراکشی شدند.

«جولین اودول» سخنگوی حزب راست افراطی جبهه ملی که ریاست آن برعهده مارین لوپن است، به شدت از توئیت پلتفرم خبری ورزشی instant foot درباره حضور نهیله بنزیه به عنوان اولین فوتبالیست محجبه در جام جهانی فوتبال زنان انتقاد کرد و گفت: درحالی برخی کشورها از جمله فرانسه هنوز زنان محجبه را از انجام ورزش محروم می کند که نهیله بر میلیون‌ها زن در جهان تاثیر خواهد گذاشت.

جولین اودول در حساب توئیتری خود نوشت: ننگ بر instant foot است که با استفاده از اصطلاحات اسلامی عقب ماندگی وحمله به کرامت زن را ترویج می کند.

«رومئو فور» یکی از کاربران فرانسوی در توئیتی نوشت:حضور ملی پوش مراکشی با حجاب در جام جهانی زنان را یک گام به عقب برای برابری جنسیتی و پیامی وحشتناک از سوی نهادهای بین المللی فوتبال است.

« فیلیپ گیبرت» تحلیلگر فرانسوی در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی CNEWS درباره حجاب در استادیوم‌های فوتبال گفت: پوشش بازیکن تیم ملی مراکش در جام جهانی فوتبال زنان، یک پیشرفت شگفت‌انگیز است.

فدراسیون بین‌المللی فدراسیون‌های فوتبال (فیفا) در سال 2014 در پی اعتراض فعالان حقوق بشر، ورزشکاران و حتی برخی از کشورها، تصمیم به لغو ممنوعیت اعمال شده برای حجاب زنان در طول مسابقات شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی