اجرای دادنامه کولرهای قاچاق کشف شده در خوزستان


اجرای دادنامه کولرهای قاچاق کشف شده در خوزستان

اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دادنامه کولرهای قاچاق کشف شده در استان که از سال‌ها قبل تعیین تکلیف نشده بودند، به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر نظارت بر فرآیند تعیین تکلیف کالاهای قاچاق به ویژه کولرهای قاچاق در انبارهای سازمان اموال تملیکی خوزستان از سال‌های قبل، مراحل رسیدگی و قطعیت دادنامه در تعزیرات حکومتی انجام شد و محکوم علیه تقاضای اعمال ماده ۴۴۷ کرده بود.

وی افزود: رسیدگی به تقاضای محکوم علیه انجام و رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که رأی صادر شده صحیح است و خلاف بی نه شرع نیست و کارهای لازم برای اجرای دادنامه مورد تاکید قرار گرفت.

دهقانی ادامه داد: امروز نیز بازدید میدانی و عملیاتی با هدف نظارت بر فرآیند اجرای حکم با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان، مدیر کل اموال تملیکی استان و سایر مسئولان مربوط، انجام و مقرر شده تا دادنامه کولرهای قاچاق کشف شده در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه ماندن کولرها در انبارها موجب خسارت به اموال بیت المال می‌شود، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌ها و احکام صادر تا پایان مردادماه امسال کارهای مقدماتی شامل بازشماری، کارشناسی و سایر کارهای لازم برای فروش اموال مشکوفه از سوی سازمان اموال تملیکی انجام خواهد شد.

وی در خصوص سایر کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی خوزستان گفت: با توجه به اینکه کالاهایی که در اختیار سازمان اموال تملیکی استان قرار می‌گیرد، براساس تاکید رئیس قوه قضائیه به منظور جلوگیری از ورود خسارت به بیت المال، باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند، به همین منظور بازدیدی از انبارها انجام و مقرر شده تا کارگروهی که از قبل مشخص شده، دستگاه‌های متولی در امر تعیین تکلیف کالاهای قاچاق را مشخص کنند تا در صورت وجود پرونده معطل در فرآیند رسیدگی، نسبت به رسیدگی به آن‌ها اقدام شود.

دهقانی خبر داد: براساس این کارگروه تا پایان مهرماه امسال تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه اعم از فروش، معدوم سازی یا استرداد انجام خواهد شد، ضمن اینکه اداره کل استاندارد استان خوزستان نیز ملکف شده تا در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت استعلام‌های لازم در خصوص داشتن قابلیت مصرف کالاها اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان دستورهای لازم را برای تسریع فرآیند رسیدگی، اجرای دادنامه‌ها و ارسال حکم به اداره کل اموال تملیکی انجام دهد.

دهقانی بیان کرد: مقرر شد اداره کل اموال تملیکی خوزستان هر چه سریع‌تر و حداکثر تا پایان مهرماه امسال، همه کالاهایی که قبل از سال ۱۴۰۱ در انبارها باقیمانده، تعیین تکلیف شوند تا در بازدید بعدی شاهد وجود کالاهای که تعیین تکلیف نشده‌اند در انبارها نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها