فلسفه مجازات سلب حیات/ مخالف تحمیل حقوق بشر هستیم


فلسفه مجازات سلب حیات/ مخالف تحمیل حقوق بشر هستیم

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: مجازات سلب حیات با توجه به وضعیت و مختصات ایران تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب‌آبادی، در نشست تخصصی حمایت و ارتقا حقوق و کرامت ملت‌های مسلمان از دریچه فعالیت‌های سازمان همکاری‌های اسلامی با تمرکز بر مأموریت‌ها و اقدامات کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر با بیان اینکه باید مبانی حقوق بشر اسلامی مشخص شوند، افزود: باید بررسی شود که آیا خودمان نقشه راهی در زمینه حقوق بشر اسلامی داریم یا خیر و به طور کلی در حوزه حقوق بشر سوالات بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تدوین مبانی حقوق بشر اسلامی ضعف داریم، گفت: منابع و کتب بسیاری در زمینه حقوق بشر اسلامی تدوین شده‌است اما هنوز با نقطه هدف فاصله بسیاری داریم.

غریب آبادی ادامه داد: در سند حقوق بشر قاهره که توسط دولت‌های اسلامی تدوین شده است مواردی مطرح شده‌اند که حتی در سند حقوق بشر غربی نیز نیامده است.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: مخالفتی با حقوق بشر نداریم اما مخالف تحمیل حقوق بشری به شکل امروزی هستیم و مخالف این هستیم که بگویند حقوق بشر امروزی جهان شمول است.

وی گفت: غربی‌ها مجازات سلب حیات را به عنوان یکی از موارد نقض حقوق بشر شمرده‌اند قصاص اعدام نیست بلکه حق خصوصی است و بیشترین مجازات سلب حیات ایران در حوزه مواد مخدر است.

غریب آبادی بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۴ هزار نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند و ایران در همسایگی کشور تولید کننده مواد مخدر قرار دارد و مشخص است که جرم انگاری صورت گرفته متناسب با مختصات ایران بوده و غرب هیچ مشکلی با مواد مخدر ندارد و تمامی محموله یکسال مواد مخدر کشورهای غربی به اندازه یک محموله مکشوفه یک روز در ایران است.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: همجنس گرایی برای غرب اهمیت دارد و نمی‌تواند این موارد را به کشورهای دیگر تحمیل کنند و حق ندارند ما را وادار به قبول این موارد کنند.

وی با بیان اینکه در حقوق بشر غربی فقط صحبت از حق شده و حرفی از تکلیف نیست، گفت: در حقوق بشر اسلامی هر حقی همراه با تکلیف است و اگر حقی به فرد داده می‌شود او اختیار دارد اما وقتی تکلیف نیز داده می‌شود او وظیفه اجرای آن را دارد.

غریب آبادی ادامه داد: انسان به تنهایی نمی‌تواند مسیر سعادت را طی کند و خداوند است که می‌تواند انسان را به سمت تعالی هدایت کند.

وی همچنین با اشاره به هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک تحت عنوان آزادی بیان، گفت: مقامات سیاسی این کشورها می‌گویند که ما این اقدامات را محکوم می‌کنیم اما از طرفی پلیس را به حمایت از شخص هتاک و نیز مراسم قرآن‌سوزی می‌گمارند کشورهای اسلامی اقدامات سیاسی خوبی انجام دادند اما نباید اینجا محدود شویم که بیانیه و قطعنامه محکومیت صادر کنند، بلکه باید به هنجارسازی حقوق بشر ورود کنند.

غریب آبادی تصریح کرد: غربی‌ها با هنجارسازی و تبلیغات بسیار توانستند طی حدود ۱۵ سال همجنس گرایی را به پدیده‌ای عادی تبدیل و آن را ترویج کنند، در حالی که قبلاً صحبت کردن از آن امری عادی محسوب نمی‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امیدوارم دمبله مثل بازی بارسا کار کند