استماع گزارش وزیر کشور/ سابقه اجرایی در پیش ثبت‌نام اخذ نمی‌شود


استماع گزارش وزیر کشور/ سابقه اجرایی در پیش ثبت‌نام اخذ نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از حضور وزیر کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در این نشست بحث فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله بیاتی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۱۵ مرداد ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست که وزیر کشور به همراه معاونان مرتبط با انتخابات و اعضای حقوقدان شورای نگهبان حضور داشت، بحث فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس برای اولین بار انجام خواهد شد، توضیحات لازم توسط وزیر کشور و معاونانش داده شد، این فرایند از ۸ صبح فردا دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داد و ساعت پایانی ثبت نام ساعت ۱۸ خواهد بود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افرادی که متقاضی داوطلبی نمایندگی مجلس هستند باید این پیش ثبت نام را انجام دهند بنابراین باید مشخصات فردی، سابقه کاری، مدرک تحصیلی، بحث اشتغال، پایان خدمت و مواردی که در این سامانه پیش بینی شده را انجام دهند.

بیاتی بیان کرد: بعد از تکمیل فرایند پیش ثبت نام، پیامک تکمیل ثبت نام به گوشی همراه افراد ارسال می‌شود و سپس مدارک بارگذاری شده توسط افراد از طریق ۶ دستگاه استعلام خواهد شد. بعد از تأیید مدارک، کد رهگیری برای افراد ارسال می‌شود البته نکته مهم این است که خط تلفن اعلامی توسط افراد باید با کد ملی آن‌ها مطابقت داشته باشد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم مجلس یادآور شد: افراد اگر نسبت به نتایج استعلامات و ثبت نام خود اعتراضی داشته باشند، تمهیدات لازم نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که در فرایند پیش ثبت نام، سابقه اجرایی افراد اخذ نخواهد شد. نکته مهم اینکه عدم ورود و ثبت نام افراد در فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس، اجازه ثبت نام نهایی را از آنها سلب خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین