سند تحول قضائی باید به روزرسانی شود


سند تحول قضائی باید به روزرسانی شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: محور کار ما سند تحول قضائی است که باید به روز رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه معارفه خود به عنوان رئیس دیوان عالی کشور ضمن قدردانی از همکاران خود در دادستانی کل کشور طی بیش از هفت سال گذشته، اظهار کرد: طی این مدت اقدامات گسترده و فراوانی در دادستانی کل کشور انجام شد که طی جزوه‌ای به صورت مکتوب دستاورهای دادستانی کل کشور ارائه می‌شود، اما باید اذعان کنیم که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی همچنین افزود: سعی ما در دیوان عالی کشور بر این خواهد بود که در باب اتقان هرچه بیشتر آرا قضائی، روز به روز نظارت خود را بر آرا صادره از محاکم افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره همه مسئولان دستگاه قضائی انقلاب اسلامی و قدردانی از زحمات مجموعه همکاران در دادستانی کل کشور تصریح کرد: تلاش همکاران و دادستان‌های سراسر کشور در مقوله حفظ امنیت، جای تشکر دارد و از اعتماد رئیس قوه قضائیه به حقیر برای انجام وظیفه در مسئولیت دیوان عالی کشور و تمامی عزیزانی که در جلسه مشورتی بنده را به عنوان گزینه مورد نظر معرفی کردند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ام آنچه در این مدت در توانم بوده را انجام دهم و از کار نکاهم؛ اقداماتی که در دادستانی کل کشور انجام گرفته زحمات بنده نیست بلکه محصول تلاش‌های خالصانه معاونین، مشاورین، دادستان‌های سراسر کشور و همکاران خدوم اداری بوده است.

وی ادامه داد: دادستانی کل کشور یک مرجع بسیار مهم و گسترده، با وظایف و تکالیف مختلف است که در عرصه‌های گوناگون کشور تأثیرگذار است؛ کارهایی در این مدت انجام شده است، اما راه زیادی در پیش است و فاصله ما تا نقطه مطلوب برای یک نظام قضائی در تراز جمهوری اسلامی یک فاصله طولانی است و همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم تا در اجرای عدالت به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر برنامه محوری در امور و لزوم بازنگری و اصلاح در سند تحول قضائی افزود: محور کار ما سند تحول قضائی است که باید بروز رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری نظارت دیوان عالی کشور بر محاکم را مسئولیتی بسیار خطیر و سنگین توصیف کرد و گفت: اصل ۱۶۱ قانون اساسی بر نظارت دیوان عالی کشور اطلاق دارد و از این ابزار نظارت باید حداکثر استفاده را کرد و نظارت دیوان عالی کشور در این زمینه باید تقویت شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر استفاده از ظرفیت قضات پیشکسوت برای برنامه‌ریزی در جهت نظارت بر آرا صادره از سوی محاکم تأکید کرد و افزود: برای مشورت و همکاری، دست نیاز به سوی قضات عالی قدر دیوان عالی کشور دراز می‌کنم؛ انتظار به حق این است که بتوانیم در دیوان عالی کشور آن تحولی که اقتضا می‌کند و مدنظر مقام معظم رهبری بوده و جایگاه دیوان عالی کشور آن را می‌پسندد ایجاد کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دل