هشدار نارنجی برای تهران/پیش بینی رگبار شدید باران


هشدار نارنجی برای تهران/پیش بینی رگبار شدید باران

اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به رگبار متوسط تا شدید باران و وزش باد شدید موقت در دامنه و ارتفاعات استان تهران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی تهران نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار از دوشنبه تا چهارشنبه ارتفاعات و دامنه‌های استان تهران شاهد «تشکل و رشد ابرهای همرفتی، رگبار متوسط تا شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و صاعقه» خواهد بود.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون لغزندگی معابر و جاده‌های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی دارد.

علاوه بر این احتمال «بروز خسارت به سازه‌های موقت، آسیب به درختان، باغات و محصولات کشاورزی، خسارت به گلخانه‌ها و تأسیسات کشاورزی، مه آلودگی و کاهش دید، صدمه و خسارت به دلیل رعدوبرق و صاعقه» وجود دارد.

توصیه می‌شود در روزهای فعالیت سامانه از اسکان و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، نواحی کوهستانی و بستر مسیل‌ها پرهیز کنند.

همچنین توصیه می‌شود نسبت به پاکسازی کانال‌ها، لایروبی آبروها و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیلاب و بارش احتمالی تگرگ اقدام شود. دستگاه‌های امدادی نیز برای روزهای پیش رو آمادگی لازم را کسب کنند.

علاوه بر این از فعالیت‌های کوهنوری، صعود به قله‌ها و استقرار در ارتفاعات به دلیل خطر سقوط و برخورد صاعقه خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!