بررسی گزارش‌های مردمی بدون هیچگونه حب و بغض و جانبداری باشد


بررسی گزارش‌های مردمی بدون هیچگونه حب و بغض و جانبداری باشد

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات باید گزارش‌های دریافتی را بدون هیچگونه حب و بغض و جانبداری و به دور از هرگونه اعمال نظر شخصی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در جلسه‌ای با مجموعه حفاظت و اطلاعات سازمان که به مناسبت گرامیداشت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه حفاظت چشم تیزبین و بینای سازمان است گفت: از آنجا که برای صیانت از سازمان در ابعاد مختلف از جمله نیروی انسانی و حفظ اطلاعات و اسرار، ابزاری جز حفاظت و اطلاعات وجود ندارد لازم است این مجموعه به بهترین شکل ممکن عمل و سازمان را رصد کند.

وی تصریح کرد: برای حرکت مطلوب و قابل قبول یک سازمان و اجزای آن معیار و ملاک‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و از آنجا که یکی از اجزای مهم سازمان مجموعه حفاظت و اطلاعات است لازم است که این شاخص‌ها در انجام وظایف و اجرای برنامه‌های این مجموعه نیز مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به برخی از معیارهای ضروری در حرکت مطلوب سازمان و اجزای آن، بیان کرد: یکی از این معیارها واقع بین بودن است که در قالب آن باید مقدورات، جایگاه و مأموریت‌های سازمان را به خوبی بشناسیم و بر اساس مقتضیات روز عمل کنیم.

وی افزود: انعطاف پذیری بالا، آشنا بودن با اهداف سازمان و تعلق خاطر به آن از دیگر معیارهای حرکت مطلوب است و از نشانه‌های تعلق خاطر به سازمان آن است که مسئولیت پذیر باشیم و بدانیم که در تفکر دینی ما آنچه مهم است مأمور و مسئول بودن است نه مأمور و معذور.

مسجدی فعال بودن نظام حل مسئله، تشریک مساعی و احترام به یکدیگر، نظم و تحرک سازنده، استقبال از نظرات و خلاقیت‌های همکاران، انجام کارگروهی قوی و پذیرای نظرات جدید بودن را از دیگر معیارهای حرکت سازمان در مسیر مطلوب و قابل قبول عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه حفاظت و اطلاعات صیانت از مجموعه سازمان است به فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام خمینی (ره) در آذر ماه سال ۱۳۶۱ خطاب به مجموعه قضائی کشور اشاره کرد و گفت: نگاه حضرت امام همواره بر جذب حداکثری و حفظ کرامت انسانی و برخورد مناسب با مردم بود، اما خط قرمز ایشان توطئه علیه امنیت کشور و مردم و برخورد جدی با براندازان و دشمنان نظام بود که این رویه باید در حفاظت و اطلاعات نیز مورد توجه باشد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات محل رجوع افراد زیادی است بنابراین باید حافظ اسرار مردم باشد و گزارش‌های دریافتی بدون هیچگونه حب و بغض و جانبداری و به دور از هرگونه اعمال نظر شخصی مورد بررسی قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه همه افراد شاغل در مجموعه پزشکی قانونی افراد معتقد و متعهد هستند، تصریح کرد: با تأکید می‌گویم که جای ضد انقلاب و افرادی که علیه نظام حرف می‌زنند و توطئه می‌کنند در هیچ کجای سازمان نیست و این موضوع در مورد کارشناسان کمیسیون‌ها نیز صدق می‌کند.

مسجدی تأکید کرد: دستگاه قضا و مجموعه نظام امروز در اوج اقتدار است و یک فرد ضد انقلاب اجازه ندارد روی صندلی معتبر پزشکی و دستگاه قضائی کشور بنشیند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در واکنش به عمل موهن به آتش کشیدن کتاب آسمانی مسلمانان در برخی کشورها، اظهار کرد: اینگونه اعمال و رفتارهای دیوانه وار نشانه اوج عصبانیت دشمن از توجه به دین مقدس اسلام و گسترش آن در جهان و حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه است که به آنان اجازه چپاول نمی‌دهد بنابراین برای نشان دادن این دشمنی و ضربه زدن به کشور از هیچ رفتار خباثت آمیزی فروگذار نخواهند بود، اما چشم بیدار و هوشمندی نظام و مردم به آنان اجازه هیچ گونه نفوذ و اقدام علیه کشور را نخواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده