عبودتیان: مبادا جریان مردمی اربعین، دولتی شود


عبودتیان: مبادا جریان مردمی اربعین، دولتی شود

دستیار رییس‌جمهور در امور مردمی‌سازی ضمن انتقال دغدغه های جبهه مردمی اربعین گفت: باید شورای راهبری مردمی و جریان فرهنگی اربعین در اختیار عناصر مردمی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، بخش سوم هشتمین گردهمایی ملی فعالان مردمی اربعین و هشتمین همایش ملی هیأت‌های فعال در این عرصه با محوریت «اربعین، آوردگاه حرکت عمومی مردم» پیش از ظهر جمعه ۲۰ مردادماه در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

مبادا جریان مردمی اربعین، دولتی شود

سیداحمد عبودتیان دستیار رییس‌جمهور در امور مردمی‌سازی در این مراسم با اشاره به اینکه نباید در اربعین خود را تنها مشغول خورد و خوراک کنیم بلکه باید بدانیم قرار ما این است که پیام اربعین را منتقل کنیم اظهارداشت: ۱۹ مردادماه با جمع منتخبی از فعالان مردمی اربعین، خدمت آیت الله رییسی رسیدیم برای بیان دغدغه‌های جبهه مردمی اربعین و نگرانی خود درباره حکمرانی اربعین را مطرح کردیم.

وی افزود: امسال وعده‌هایی برای سهولت رفت و آمد زائران داده شده است. اساساً این حرکت مستضعفی باید به دست مردم باشد و اعلام کردیم مبادا اشتیاق خدمت نهادهای دولتی، مانع حضور و تلاش مردم شود. حاصل نشست این بود که تمام آنچه در جریان اربعین باقیمانده به عناصر مردمی واگذار شود. شورای راهبری مردمی و جریان فرهنگی اربعین در اختیار عناصر مردمی قرار گیرد.

اولین کاروان جمعی اربعین از حرم امام راهی کربلا شد

عبودتیان با اشاره به اینکه از سال ۹۰ که اربعین اوج گرفت، اولین کاروان جمعی اربعین در سال ۹۱ را از همین حرم امام خمینی(ره) راهی عراق کردیم، گفت: در سال‌های بعد هرکس رفت و در استان محل سکونت خود شبکه موکب‌ها را راه انداخت. آن سال موکب ایرانی در مسیر کم بود. از آن زمان، ۱۱ سال می‌گذرد و هرسال اربعین بیشتر اوج گرفت.

دستیار رییس‌جمهور در امور مردمی‌سازی افزود: اوایل تصور می‌کردیم که اربعین تنها کربلا و مسیر است و بعد فهمیدیم مرز و بعد داخل کشور هم هست و در سال‌های اخیر یاد مرز ریندان افتادیم و بعد پاکستانی‌ها گفتند ما از شرق پاکستان کار شروع می‌کنیم.

پیشنهادی برای نامگذاری روز قبل از اربعین

وی گفت: روز به روز اربعین وسعت پیدا کرده است اما ما هنوز نتوانستیم پیام اربعین را برسانیم. رحیم‌پور ازغدی می‌گفت کاش در این سال‌ها، هرسال یک پیام سیدالشهدا را نقل می‌کردیم و پیام انقلاب اسلامی را که همان پیام سیدالشهداء است نقل می‌کردیم.

عبودتیان تصریح کرد: موکب‌ها و کاروان‌برها روی این موضوع پیام‌رسانی تمرکز کنند. برخی پیشنهاد دادند که ای کاش روز قبل اربعین را روز یوم الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جهان اسلام اعلام کنیم.

خدارا شاکریم به واسطه موفقیت‌های انقلاب اسلامی

دستیار رییس‌جمهور در امور مردمی‌سازی گفت: پیام بین‌المللی ما در اربعین، پیام فطری است و این روی هوا نیست بلکه وضعیداست که خودمان سیر کردیم. روزی پدران ما در محرم دغدغه برگزاری مراسم عزاداری داشتند و زنان و مردان ما برای پوشیدن لباس سیاه و چادر مشکل داشتند. امروز به جایی رسیدیم که عزاداری‌های متعدد در کشورهای مختلف جهان رخ می‌دهد و راهپیمایی میلیونی در نیجریه شکل می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم به واسطه این قدرت و موفقیت‌ها در دوره آخرالزمان. برخی سوال دارند که چگونه ۳۱۳ نفر می‌توانند دنیا را متحول کنند؟ کافیست یکی از آنها شبیه امام خمینی(ره) باشد که دیدیم چگونه دنیا را متحول کردند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی