نشست شورای برنامه‌ریزی ستاد فرهنگی اربعین


نشست شورای برنامه‌ریزی ستاد فرهنگی اربعین

نشست شورای برنامه‌ریزی ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین(کمیته های فرهنگی ایران و عراق) با حضور دست اندرکاران این شورا امروز در تالار وحدت بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین(کمیته های فرهنگی ایران و عراق) با حضور دست اندرکاران این شورا امروز در تالار وحدت بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.

در این نشست یک روزه که حجج الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق، سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق و حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین شرکت داشتند آخرین اقدامات و برنامه های کارگروه های این کمیته ارائه شد و درمورد نهایی شدن آنها تبادل نظر به عمل آمد.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در این نشست تصریح کرد: سیاست ها و راهبردهای فرهنگی ارائه شده درایران و عراق با تجدید نظرهایی به تصویب رسیده و آماده اجراست.


حجت الاسلام و المسلمین احمدی تاکید کرد: در این نشست ضمن بررسی برنامه های فرهنگی موسم اربعین1402 ، گزارش برنامه ها و فعالیت های بخش های مختلف توسط مسئولان مربوطه ارائه می شود.


بر پایه این گزارش، در این نشست مسئولان کمیته ها و کار گروه های تبلیغ و نماز، قرآن و عترت، مراسم، نائب الشهید، مقاومت، دانش آموزی، فرهنگی و ارتباطات، شورای فضای مجازی، بانوان، کودک و نوجوان، شعر و ادب و شورای علمی ستاد فرهنگی اربعین همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ومدیرکل فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان اعضای این ستاد گزارش دادند.


شرکت کنندگان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری هرچه باشکوه تر پیاده روی عظیم اربعین حسینی آمادگی خود را برای همکاری با طرف های عراقی برای پیشبرد اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی اربعین اعلام کردند.


در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی برگزاری اینگونه نشست ها را در افزایش تعامل و هماهنگی میان فعالان دو کشور در عرصه های فرهنگی و آموزشی مثبت ارزیابی کرد و اولویت فعالیت های فرهنگی برای بانوان و کودکان و نوجوانان عراقی را با همکاری طرف های عراقی خاطرنشان ساخت.


وی تاکید کرد: تجارب جمهوری اسلامی ایران دربخش های مختلف می تواند درعراق مفید واقع شود و ما ضمن استقبال ازآن ، آمادگی داریم با معرفی بازوان عراقی کارگروههای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین را در این مسیر یاری دهیم.


وی همچنین مردم عراق را میزبان اصلی زائران اربعین حسینی در این رویداد عظیم دانست و با اشاره به دوره ارائه خدمات توسط موکب داران و مردم عراق دراربعین حسینی برخی مشکلات را که زائران بدلیل افزایش طول مدت سفرممکن است با آن روبرو شوند، برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: در برنامه ریزی ها باید به امکانات و تسهیلات فراهم شده در کشور میزبان و دوره زمانی که مواکب خدمات ارائه می دهند توجه شود تا زائران دراین سفرمعنوی با مشکل روبرو نشده و با خاطره ای خوش به وطن شان بازگردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی