اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در مسیر تردد زائران اربعین 1402


اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در مسیر تردد زائران اربعین 1402

مهدیان از اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در مسیر تردد زائران اربعین ۱۴۰۲ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، «سید علی مهدیان» معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد از اجرای طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز در مسیر تردد زائران اربعین ۱۴۰۲ در کشور خبر داد.

مهدیان با اعلام این خبر گفت: فراهم نمودن شرایط مناسب و متناسب جهت اقامه نماز زائرین اربعین حسینی، آماده سازی مطلوب فضاهای موجود اقامه نماز (مساجد، نمازخانه ها و …) در راه های مواصلاتی و ایجاد فضاهای جدید مورد نیاز جهت اقامه نماز زائرین و سرکشی و نظارت مستمر بر نحوه آماده سازی فضاهای اقامه نماز (مساجد، نماز خانه ها و …) از جهت کیفیت و کمیت، قبل و در ایام اربعین و پیگیری جهت رفع مشکلات موجود از جمله اهداف این طرح می باشد.

وی در خصوص زمان و گستره اجرای این گفت: این طرح ملی از ۲۵ مرداد ماه لغایت ۲۰ شهریور در استانهای ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، کرمان اجرا خواهد شد.

مهدیان با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح دستگاه های اجرایی عضو کارگروه بررسی وضعیت نمازخانه های بین راهی در استان، صدا و سیمای مرکز استان و آحاد مردم می باشند، گفت: فرآیند اجرای این طرح از طریق ابلاغ به دستگاه های متولی و تبیین و توجیه ماموریت و تکالیف هر یک از دستگاه ها و اطلاع رسانی عمومی طرح از طریق صدا و سیمای مرکز استان و سایر رسانه های موجود، و جلب مشارکت عمومی در اجرای طرح خواهد بود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز، در ادامه از چاپ و نصب پوستر اطلاع رسانی دریافت گزارشات مردمی از مشکلات وکاستی های فضا های اقامه نماز در ورودی مساجد و نمازخانه ها و بنر در پایانه های مرزی در معرض دید عموم، از طریق منابع دستگاه های اجرایی مشارکت کننده در طرح در سطح استان و نظارت مستمر و بررسی میدانی توسط کارگروه ساماندهی فضاهای اقامه نماز راه های مواصلاتی استان از فضاهای اقامه نماز مساجد/ نمازخانه ها در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سید علی مهدیان افزود: انعکاس موانع و مشکلات مشاهده شده به دستگاه های متولی و پیگیری رفع آن تا حصول نتیجه، برگزاری جلسات مستمر کارگروه به منظور برنامه ریزی، جمع بندی نظارت ها و پیگیری رفع مشکلات احتمالی فضاهای اقامه نماز، مستندسازی مجموعه اقدامات و پیگیری های انجام شده و ارسال گزارش مصور اقدامات و پیگیری های انجام گرفته به ستاد مرکزی اقامه نماز از دیگر اقدامات این طرح می باشد.

وی در خصوص راه های ارتباطی جهت ارائه گزارش های مردمی گفت: مسافرین و زائرین می توانند با تکمیل فرم الکترونیکی از طریق فرم الکترونیکی، سامانه پیامکی ستاد اقامه نماز به شماره ۱۰۰۰۰۱۷، سامانه پیامکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با شماره ۲۰۰۰۱۴۱، سامانه ۰۹۶۲۹ سامانه ملی سفر (ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) و سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با ما ارتباط داشته باشند.

مهدیان در پایان گفت: نحوه انعکاس و ارائه گزارش های ناظران ستاد و اعضای کارگروه سفر از طریق تکمیل فرم الکترونیکی امکان پذیر می باشد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی