لزوم برگزاری سفرعمره در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران


لزوم برگزاری سفرعمره در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران

سرپرست حجاج ایرانی در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاکید کرد که همه واحدها باید تلاش کنند سفرعمره در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به توقف هشت ساله سفر عمره، از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست با همکاری و جدیت برای راه اندازی عمره مقبول و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب خواستار برنامه ریزی مناسب برای راه اندازی سفرهای عمره درماه ربیع شد و تاکید کرد: با توجه به اشتیاق مردم و تعداد عمره گزارانی که ثبت نام کرده اند علاوه بر هماهنگی داخلی، نحوه همکاری با شرکت های کشور میزبان هرچه سریعتر تعریف و شیوه نهایی برنامه ریزی و اجرایی شود.


در این جلسه، آقایان سید عباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به کارشناسی انجام شده درخصوص از سرگیری سفرهای عمره تاکید کردند که راه اندازی این سفرها با شیب ملایم دراولویت برنامه های سازمان حج قرار دارد و مجموعه اقداماتی که باید در داخل و در ارتباط با شرکت های عربستانی انجام شود درحال پیگیری است.


آقای حسینی همچنین با بیان نظرمثبت رئیس محترم جمهور و اراده دولت برای راه اندازی عمره ، به پیگیری تامین ارز مورد نیاز سفرهای عمره از طریق بانک مرکزی اشاره کرد و سرپرست حجاج ایرانی از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست ابهامات سفر عمره را بررسی و درجلسه هفته آینده گزارش کاملی ارائه نماید تا عملیات سفرهای عمره اجرایی شود.


درادامه این جلسه ، رئیس سازمان حج و زیارت همچنین انتظارات دیگر دستگاهها از سامانه سماح را علت سنگین شدن این سامانه عنوان کرد و گفت: سازمان حج نباید درگیرموضوعاتی شود که به ثبت نام و پرداخت هزینه بیمه ارتباط ندارد و در سرعت و کارایی سامانه سماح نیزتاثیرگذاراست.


حجت الاسلام والمسلمین نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که این موارد را ضمن مکاتبه با ستاد مرکزی اربعین منعکس و تاکید شود که سامانه سماح برای پاسخگویی به وظایف و مسئولیت های واگذارشده به سازمان حج و زیارت طراحی شده و برای حفظ کارایی آن نباید درخواست های دیگر سازمان ها و نهادها این سامانه را تحت فشار و تراکم قرار دهد.


در پایان این جلسه، در خصوص موضوع توجه نکردن به مقوله زیارت و وظایف و مسئولیت های مترتب بر حوزه حج و زیارت در لایحه برنامه هفتم توسعه تبادل نظر به عمل آمد.


آقای حمید رضا رهبری فرمعاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی در این خصوص افزود: در این برنامه عملا ماموریتی برای سازمان حج و زیارت با آن که برنامه های حج، عمره و عتبات را به عهده دارد، پیش بینی نشده است.


وی در ادامه پیشنهاداتی برای اصلاح این روند ارائه کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به ماموریت های این مجموعه در کشورهای هدف تاکید کرد که در هماهنگی و تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این موضوع با جدیت دنبال و اصلاحات لازم و مدنظر مجموعه حج و زیارت منعکس شود تا در مراحل بررسی لایحه برنامه هفتم اعمال گردد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان