گزارش تحقیق و تفحص از سوارکاری به زودی در مجلس قرائت می‌شود


گزارش تحقیق و تفحص از سوارکاری به زودی در مجلس قرائت می‌شود

نایب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری گفت: متن این تحقیق و تفحص در حال نهایی شدن است و تا پایان تابستان در صحن قرائت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وحیدی در خصوص هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری، گفت: خوشبختانه عرصه سوارکاری طی چند ماه گذشته به آرامش رسیده و شاهد رشد روزافزون آن در آموزش و مسابقات در اقصی نقاط کشور هستیم، در واقع حواشی این ورزش کاهش یافته است و تمرکززدایی به معنای واقعی تحقق یافته است.

تدوین نهایی متن تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوه مقننه در حال تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری در گذشته بوده و اکنون می‌توان اذعان کرد گزارش‌های نهایی منطبق بر فرضیه‌های ابتدایی است، این گزارش در صحن ارائه می‌شود و دستگاه قضا باید تصمیم گیری کند و برخورد لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه متن تحقیق و تفحص در حالی نهایی شدن است لذا در صورت ارائه نوبت از سوی هیئت رئیسه مجلس تا پایان تابستان در صحن قرائت خواهد شد، ادامه داد: بررسی‌ها از عملکرد گذشته فدراسیون سوارکاری نشان می‌دهد تخلفاتی که در حوزه سوارکاری کشور آشکار شد و بر اساس آن برخی از افراد دستگیر شدند و اکنون با تودیع وثیقه آزاد هستند، مسیر درستی را طی کرده است.

واردات بی رویه اسب در گذشته

نایب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: متأسفانه اسب‌های داخلی به دلیل واردات بی رویه در دوران مدیریت گذشته سوارکاری، مورد بی مهری قرار گرفتند و این مهم در حالی است که اسب‌های کشورمان در بخش‌های مختلف مانند زیبایی شناختی و غیره دارای ظرفیت‌های خوبی هستند.

وحیدی با تاکید بر اینکه تقویت و حفظ هویت اسب‌های کشورمان دارای اهمیت است، بیان کرد: خوشبختانه در دوران مدیریت جدید فدراسیون، اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف همانند حوزه معاونت فنی و حفظ نژادهای اسب و تعامل با انجمن‌های نژادی صورت گرفته است.

تلاش برای حفظ هویت و تبارنامه اسب‌های اصیل

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در حوزه تبارنامه های اسب‌های اصیل ایرانی، جهاد دانشگاهی و بخش فنی فدراسیون به طور جدی وارد عرصه شدند تا اسب‌هایی که دارای هویت خاص منطقه‌ای هستند، هویت‌ها حفظ شده و تبارنامه های دقیق‌تری برایشان صادر شود. به نظرم باید در گام‌های بعدی مدیریت فنی در این حوزه به استان‌ها داده شود.

وحیدی اظهار داشت: نباید فراموش کرد هویت و تبارنامه برخی از اسب‌ها به دلیل رویکرد برخی افراد و مسئولان گذشته دچار تغییراتی شده است، زیرا تخلفات متعددی صورت گرفته است.

ضرورت برگزاری مجمع انتخابات سوارکاری در موعد مقرر

نایب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری ضمن انتقاد از برخی اقدامات برای به تعویق انداختن مجمع انتخاباتی سوارکاری از سوی برخی افراد خاص، تصریح کرد: در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان تاکید شد برای دور نگه داشتن رشته سوارکاری از حواشی و تقویت آرامش کنونی، مجمع انتخابات این ورزش در موعد مقرر که همان هفتم شهریور ماه سال جاری است، برگزار شود و شاهد به تعویق افتادن انتخابات این رشته ورزشی به دلیل منافع شخصی نباشیم.

وحیدی خاطر نشان کرد: هم اکنون در آستانه بازی‌های آسیایی و شاهد اعزام تیم به هانگژو هستیم‌، بنابراین همه مسئولان باید تلاش کنند در کنار وزارت ورزش و جوانان شرایطی را برای ملی پوشان کشورمان مهیا کنند تا به دور از حواشی برای کشور افتخار آفرینی کرده و باعث شادی مردم ایران اسلامی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش