الدیهی به المیادین: مذاکرات بین زندانیان و مدیریت زندان‌ جَو در بحرین هیچ پیشرفتی نداشته است


الدیهی به المیادین: مذاکرات بین زندانیان و مدیریت زندان‌ جَو در بحرین هیچ پیشرفتی نداشته است

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق در بحرین تاکید کرد: اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بحرین وارد هفته دوم شده است و مذاکرات بین زندانیان و مدیریت زندان جَو تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در گفتگو با المیادین، گفت: مذاکرات بین زندانیان و مدیریت زندان جَو در بحرین هیچ پیشرفتی نداشت است و اعتصاب غذا وارد دومین هفته خود شده است.

الدیهی معتقد است که این مسئله نشان دهنده پاسخگو نبودن مقامات به خواسته زندانیان سیاسی است.

وی تاکید کرد: اصرار و اراده زندانیان نشان دهنده افزایش فشار و رنجی است که روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

الدیهی ادامه داد: آزار و اذیت و سرکوبی که زندانیان سیاسی در بحرین پشت میله تحمل می کنند، باعث افزایش تعداد شرکت کنندگان در این اعتصاب و تشدید نگرانی درباره شرایط آنهاست.

وی گفت: این اعتصاب بیانگر نبود همه ابزارهای بیان در بحرین است، به طوری که زندانیان سیاسی با چالش‌های فزاینده‌ای مربوط به حقوق اساسی و کرامت انسانی روبه رو هستند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق گفت: اعتصاب تنها برای خواسته‌ها نیست، بلکه پیام روشنی است که حقوق بشر و آزادی‌های ضروری قابل مذاکره نیست.

الدیهی افزود: ما در پاسخ به دعوت علمای این کشور شاهد اعتصاب غذای مردمی در بحرین هستیم و این مسئله نشانه همبستگی گسترده مردم با زندانیان سیاسی اعتصاب کننده غذاست.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق تاکید کرد که این پاسخ میزان محکومیت و مخالفت با وضعیت سرکوب و نقض حقوق بشر را نشان می دهد.

وی با اشاره به وخامت وضعیت سلامتی بین زندانیان، گفت: در نتیجه این اعتصاب از بدو شروع به سلامتی برخی از آنها آسیب وارده آمده است.

الدیهی خواستار پایان سرکوب و تحقق خواسته‌های عادلانه و ضروری زندانیان اعتصاب غذا و حق آزادی بدون محدودیت و قید و شرط آنها شد و تاکید کرد: الوفاق در کنار زندانیان اعتصاب کننده ایستاده است.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آذین بندی خیابانهای قاهره در آستانه ماه مبارک رمضان