فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «بچه‌های اربعین» منتشر شد


فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «بچه‌های اربعین» منتشر شد

ستاد اربعین کانون پرورش فکری سوگواره ملی «بچه‌های اربعین» را با هدف ساماندهی و اعتلای سوگواره‌های استانی ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌کند.

فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «بچه‌های اربعین» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یکی از گردهمایی­‌های بزرگ شیعیان، راهپیمایی عظیم اربعین است که هر ساله از مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلا با هدف تکریم واقع­ه جانگداز عاشورا و زیارت مرقد سالار شهیدان برگزار می‌­شود. کودکان و نوجوانان همواره در این سفر معنوی همگام و همراه بزرگ‌ترها بوده­‌اند و قداست و صمیمیت خاصی به آن بخشیده­‌اند.

به همین منظور، ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با ارادت به سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «بچه­‌های اربعین» را برگزار می‌کند.

بهره‌­مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان جهت آگاهی‌­بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه­‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا و بویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان، به‌تصویرکشیدن آیین عاشورایی و سنت‌های عزاداری اربعین در هر گوشه از مرزوبوم ایران و فراهم‌آوردن زمینه‌­ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است.

همچنین راهپیمایی روز اربعین، آیین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین(ع) محورهای موضوعی این فراخوان هستند.

سوگواره ملی «بچه‌های اربعین» در بخش‌های فرهنگی (ویدئو پادکست، قصه­‌گویی)، هنری (نقاشی، عکاسی) و ادبی (داستان کوتاه، شعر، سفرنامه­‌نویسی) برگزار می‌شود.

گروه سنی شرکت‌کنندگان بخش فرهنگی ۱۲ تا ۱۷ سال (نونگاه و نوجوان) هستند. در بخش هنری گروه‌های سنی ۷ و ۸ (نوخوان)، ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) می‌توانند شرکت کنند.
بخش ادبی نیز با گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) برگزار می‌شود.

نشانی دبیرخانه بخش فرهنگی جهت ارسال آثار فرهنگی: استان کرمان - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تلفن تماس دبیرخانه: ۳۳۲۴۳۵۴۶-۰۳۴ و ۷-۳۲۲۰۴۲۶–۰۳۴، داخلی ۱۲۲

قصه‌­گویی، ویدئو پادکست از طریق آدرس https://kerman.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

نشانی دبیرخانه بخش هنری جهت ارسال آثار هنری (نقاشی): استان آذربایجان شرقی - تبریز خیابان آزادی - چهارراه لاله خیابان لاله - بلوار فروردین - پشت کتابخانه مرکزی - دبیرخانه­ سوگواره «بچه‌­های اربعین» - کد پستی: ۵۱۷۸۷۸۵۶۹۵ - تلفن­‌های تماس: ۱-۳۴۴۳۳۲۵۰-۰۴۱.

آثار عکاسی از طریق آدرس https://asharghi.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

نشانی دبیرخانه بخش ادبی جهت ارسال آثار ادبی: استان ایلام - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. تلفن تماس دبیرخانه: ۷۳-۰۸۴۳۳۳۶۸۲۷۰ داخلی ۱۳۰.

آثار شعر، داستان کوتاه و سفرنامه از طریق آدرس https://ilam.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تا ۲۶ شهریورماه فرصت دارند آثار خود را به نشانی‌های اعلام شده ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»