برنامه ریزی بسیج برای خودکفایی در تولید چادر مشکی در کشور


برنامه ریزی بسیج برای خودکفایی در تولید چادر مشکی در کشور

حسن پور با اشاره به مصرف ۶۰ میلیون متر چادر مشکی در کشور گفت: برای تولید چادر مشکی طرح مفصلی به رییس جمهور ارایه شده و ظرف چند سال آینده خودکفایی در این محصول رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، غلامرضا حسن پور، رییس سازمان بسیج اصناف در نشست خبری این سازمان با اشاره به ساخت مستند شخصیت حاج اسماعیل به عنوان تاجر اسلامی گفت: در آبان ماه سال جاری یادواره ای به نام این تاجر مومن برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور بسیج اصناف در فضای مجازی اظهار داشت: برخی از سایت ها و رسانه های بسیج اصناف در فضای مجازی راه اندازی شدند و گروه های مختلف در این فضا فعال هستند البته برخی مشکلات در موضوع نرخ ها وجود دارد که تلاش می کنیم تا این مشکلات برطرف شود.

حسن پور با اشاره به روزشمار هفته بسیج اصناف و بازاریان تصریح کرد: هفته بسیج اصناف از روز یکشنبه 29 مرداد آغاز و تا چهارم شهریور ادامه دارد. بر همین اساس در 29 مرداد رزمایش گردان سایبری و افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب برگزار می شود که این روز به عنوان بسیج اصناف، رسانه و فضای مجازی نامگذاری شده است.

حسن پور با بیان اینکه روز دوم از هفته بسیج به نام بسیج اصناف و جهاد تبیین نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تغییر نسل کشور موجب شده تا جوانان با موضوعات مختلف از جمله دفاع مقدس آشنا نباشند؛ به همین دلیل این روز با عنوان جهاد تبیین نامگذاری شد و تلاش های پیشکسوتان و بزرگان در میان جوانان در بیان حماسه های دفاع مقدس می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: تغییر ذائقه مردم از بازارچه های سنتی به مدرن در حال حاضر بسیار ملموس است و این روز فرصت مناسبی است تا بسیج اصناف با حضور در مجتمع ها و مراکز خرید و ارتباط با هیئت مدیره مجتمع ها در خصوص برنامه های فرهنگی برنامه های خود را اجرا کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیج اصناف ارتباط خوبی با مجتمع های بزرگ خرید برقرار کرده و آنها نیز از فضای مجازی و برنامه های فرهنگی بسیج استقبال کردند که در تهیه محتوای مناسب این اماکن بسیار موثر بوده است.

حسن پور با بیان اینکه 31 مرداد روز بسیج اصناف و رونق کسب و کار نامگذاری شده است در مورد دستاوردهای بسیج اصناف در رفع موانع اقتصادی یادآور شد: بسیج اصناف با استفاده از بستر فضای مجازی، نظارت از تولیدی ها و نشست با فعالان اقتصادی زمینه رونق صادرات و تجلیل از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه صنفی را فراهم کرده است.

وی گفت: در 34 اتاق بازرگانی مجموعه بسیج تجار راه اندازی کرده ایم که کاری بسیار گسترده است و این امر در رفع موانع تولید در بخش های مختلف تولیدی موثر است.

حسن پور خاطرنشان کرد: از سه میلیون واحد صنفی 600 هزار واحد تولیدی داریم که 90 درصد تولیدات پوشاک در واحدهای تولیدی کوچک تهیه می شود. در موضوع موانع تولید سراغ شرکت های دانش بنیان نیز رفتیم که فهم دانش بنیان دارند و می توانیم با اتصال آنها به بازار پیوند خوبی میان آنها برقرار کنیم و برای ضلع سوم نیز با معرفی سرمایه گذاری سلسله مباحث اولیه تولید را رقم بزنیم.

وی با اشاره به همکاری بسیج اصناف با معاونت علمی ریاست جمهوری یادآور شد: در طی این همکاری ها چند مجموعه غیر فعال، فعال شدند البته برخی از گروه های تولیدی با موضوع مالیات و گمرک و مواد اولیه تولید و مشکلات آن درگیر هستند که در حال برطرف کردن آنها هستیم.

وی با اشاره به موضوع چادر مشکی در کشور گفت: قریب به 60 میلیون متر مصرف چادر مشکی در کشور داریم که زیر 10 میلیون در حال حاضر در کشور تولید می شود. بر همین اساس طرح مفصلی برای تولید چادر مشکی به رییس جمهور ارایه شده است که طی چند سال آینده بحث خودکفایی در موضوع چادر مشکی رقم می خورد.

وی با اشاره به حضور واحدهای تولیدی در بازارهای بین المللی یادآور شد: سه کشور سوریه، عراق و ترکیه حضور جدی داشته ایم که چند شرکت صادرات کالا در این کشورها نمایشگاهی را در موضوع تولیدات خود داشتند.

وی با بیان اینکه ما بیشترین مرز کشور را با عراق داریم اما میزان مبادلات با این کشور قابل تامل است، تصریح کرد: ترکیه با داشتن مرزی کمتر از ایران با عراق در مبادلات دو برابر ما از عراق بهره می برد. در سفر رییس جمهور به کشور عراق مشکلات تجاری احصا شد و از تجار ایرانی و عراقی اتحادیه ای به نام تجار امین راه اندازی شد تا تجارت دو کشور به سهولت انجام شود.

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403