فعالیت 114 موکب قرآنی در اربعین 1402/ پویش «فجر عاشقی» در مسیر پیاده‌روی ابعین برگزار می‌شود


فعالیت 114 موکب قرآنی در اربعین 1402/ پویش «فجر عاشقی» در مسیر پیاده‌روی ابعین برگزار می‌شود

حجت الاسلام بهشتی پور از فعالیت ۱۱۴ موکب قرآنی در اربعین ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همچنین پویش میلیونی قرائت «سوره فجر» با عنوان «پویش فجر عاشقی» در مراسم پر شکوه پیاده روی اربعین برگزار می شود.

حجت الاسلام «سید جواد بهشتی پور»، دبیر اجرایی قرارگاه مردمی قرآنی اربعین و مدیر موکب بانوان فاطمی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال به همت خادمان قرآنی در قرارگاه مردمی قرآنی اربعین شاهد برپایی بزرگترین خیمه قرآنی در عمود 1222 مسیر نجف به کربلا هستیم. لذا ذیل این خیمه برنامه های متعددی را تعریف کردیم، از جمله برگزاری مراسم و محافل قرآنی با حضور قاریان، حافظان و فعالان قرآنی ضمن اینکه پوشش رسانه ای برنامه ها از طریق شبکه قرآن و سایر شبکه های مختلف رسانه ای را نیز خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به هتک حرمتی که نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم صورت گرفته است، یکی از کار‌هایی که در این موکب انجام می‌شود به امضا رساندن بزرگترین طومار محکومیت اهانت به قرآن کریم است لذا زائران با امضا و اثر انگشت خود در این محکومیت مشارکت می کنند؛ سپس این طومار به دادگاه بین المللی ارسال می شود.

حجت الاسلام بهشتی پور تصریح کرد: 30 محفل قرآنی شاخص با حضور کارشناسان قرآنی ملی و بین المللی (عراقی و ایرانی) در مواکب مختلف برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی قرارگاه مردمی قرآنی اربعین از برپایی پویش میلیونی قرائت «سوره فجر» با عنوان «پویش فجر عاشقی» خبر داد و افزود: این پویش در مراسم پر شکوه پیاده روی اربعین برگزار می شود لذا عموم علاقه‌مندان به شرکت در پویش حفظ، قرائت و تدبر در سوره فجر می توانند با ارسال عدد 14 به سامانه 30001442 در این پویش شرکت نمایند؛ ضمن اینکه به قید قرعه 114 نفر انتخاب و به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های ترویجی در ذیل خیمه تصریح کرد: برنامه هایی مانند برنامه کودک و نوجوان و بانوان و حتی برنامه مادر و کودک با محوریت قرآن فضاهای خدماتی و فرهنگی خوبی تعریف شده است؛ ضمن اینکه یک غرفه ویژه هنر و رسانه هم با مشارکت دوستان در دانشگاه فرهنگیان با حضور هنرمندان، خطاطان و نقاشان در دانشگاه فرهنگیان برپا می شود. همچنین خدمات رفاهی مختلف مانند اینترنت رایگان نیز برای زائران تعریف شده؛ ضمن اینکه تعمیرات کیف، کفش، ویلچر و کولی نیز از دیگر برنامه های رفاهی است که برای زائران تدارک دیده شده است.

فعالیت 114 موکب قرآنی در اربعین 1402/ پویش «فجر عاشقی» در مسیر پیاده‌روی ابعین برگزار می‌شود

حجت الاسلام بهشتی پور اظهار کرد: یکی از کارهای ویژه ما اعزام 114 سفیر قرآنی به مواکب متعدد است. یعنی این 14 سفیر قرآنی در مواکب عراقی حضور می یابند و ابراز تشکر و همدلی خود با موکب داران عراقی را اعلام می کنند. به عبارتی محافل کوچکی با حضور موکب داران عراقی توسط این سفیران قرآنی شکل می گیرد.

مدیر موکب بانوان فاطمی با بیان اینکه اربعین حسینی امسال با محوریت قرآنی صورت می گیرد، افزود: همچنین خواهران طلاب از حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در مجموعه خیمه های قرآنی حضور دارند و همچنین هزار دانشجو از دانشگاه فرهنگیان نیز ساماندهی و اعزام شده اند که با حضور در این خیمه از فعالیت های قرآنی استفاده خواهند کرد. طبیعتا برنامه ها برای تمام زائران به صورت ویژه برنامه ریزی شده است؛ ضمن اینکه بالغ بر هزار نفر از حوزه های علمیه خواهران ثبت نام کرده اند که بنا شد به صورت متمرکز اعزام شوند و به صورت زائر مبلغ در مسیر حضور یابند که هم به صورت چهره به چهره برنامه های تبلیغی خود را انجام دهند و هم با حضور در مواکبی که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات هماهنگی شده، فعالیت کنند.

دبیر اجرایی قرارگاه مردمی قرآنی اربعین با اشاره به فعالیت های موکب بانوان مردمی فاطمی بیان کرد: در راه اندازی خیمه قرآنی و قرارگاه مردمی و قرآنی اربعین، مجموعه های مردمی مختلفی مشارکت دارند از جمله موکب مردمی بانوان فاطمی که تقریبا 12 مجموعه مردمی و فعال فرهنگی ذیل این خیمه حضور دارند و خدمات فرهنگی ارایه می کنند، یکی از فعالیت هایی موکب بانوان فاطمی ارایه خدمات پزشکی است که جمعیت مردمی فاطمی ها با کمک دانشگاه علوم پزشکی قم حدود 40 نفر پرسنل از جمله پرستار و پزشکان متخصص اعزام و در آنجا مستقر شده اند.

انتهای پیام/

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی