دشمن از مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز می‌ترسد/ مسجد تراز محور عدالت اجتماعی و اقتصادی است


دشمن از مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز می‌ترسد/ مسجد تراز محور عدالت اجتماعی و اقتصادی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مسجد هویت‌ساز خار چشم استکبار جهانی است، گفت: برای همین می‌کوشند مسجد را از مرکز هویت‌ساز به معبد تبدیل کنند؛ مسجد تراز اسلامی محور عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نوزدهمین اجلاس سراسری مسجد امروز (دوشنبه، ۳۰ مرداد) همزمان با روز جهانی مسجد در مجتمع آدینه تهران در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در این اجلاس با تأکید بر اینکه امروز باید دوباره به مساجد ایمان بیاوریم و نگاه دقیقی نسبت به خانه های خدا داشته باشیم، گفت: این نگاه باید همراه با تأمل و همان نگاه خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار نسبت به مساجد باشد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: حضرت محمد(ص) وقتی به عنوان پیامبر(ص) به سمت امت آمدند دو مولفه قرآن و عترت را به عنوان حقیقت بزرگ مطرح کردند که این دو مولفه مهم در نقطه ای که به عنوان معجزه اسلام مطرح شده یعنی مسجد مورد توجه قرار گرفت.

حجت الاسلام حاج علی اکبری مسجد را محل تلاقی قرآن و عترت دانست و افزود: باید در مسجد تبیین قرآن، تلاوت قرآن، نشر معارف، درک و فهم مبانی اسلامی، اقامه نماز و عدالت مورد توجه قرار گیرد. حاصل چنین مسجدی تولید هویت برای انسان مومن، جامعه مومن و تمدن ایمانی است.

وی ادامه داد: اگر به مولفه های مسجد تراز اسلامی توجه شود، آن وقت است که تربیت انسان مومن مجاهد حاصل می شود چرا که در چنین مسجدی انسان از شرک پاکیزه شده و ضمن اینکه حس پاکی در درون خود، این حس را به جامعه نیز منتقل می کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری طهارت نفس و ازخودگذشتگی را حاصل تربیت مسجدی دانست و ابراز کرد: در در چنین مسجدی انسان ها رنگ خدایی می گیرند و فعالیت های نیک و تعاونی مومنانه شکل می گیرد و در جامعه به اشتراک گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) یکی از کارکردهای مسجد را ایجاد فضای اخوت در جامعه برشمرده اند، تأکید کرد: وجود چنین مساجدی جامعه را متفاوت می کند. مقام معظم رهبری نیز چنین مساجدی را هویت جامعه معرفی کرده اند و باید گفت این گونه مساجد خار چشم کفر و استکبار هستند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه دشمن از مسجد انسان ساز، تمدن ساز و جامعه پرداز هراس دارد، گفت: مساجدی که دارای این ویژگی ها هستند در بیداری اسلامی نیز نقش مهمی دارند؛ همانند مسجد الاقصی که نماد مقاومت با شرک و کفر است.

وی تصریح کرد: امروز تلاش آشکار دشمنان و جریان استکبار و کفر جهانی برای تحقق مسجدهراسی است اما خطر بزرگ تر از این تلاش آشکار آنها، تلاش های پنهانی کفر و استکبار است که بنا دارند مساجد از مرکز هویت ساز به معبد تبدیل شود و چنین مساجدی با مساجدی که اسلام و پیامبر (ص) معرفی کردند، مطابقت ندارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به معیارهای مسجد مورد تاکید اسلام گفت: چنین مسجدی باید محور عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه باشد. مقام معظم رهبری در دیدارشان با ائمه جماعات در چند سال گذشته بر این موضوع تاکید داشتند که دشمن به دنبال تحقق مسجد سکولار در جامعه است چرا که دشمنان مسجد الگو و تراز را برای خودشان تهدید می دانند و از دل مسجد سکولار مسجد ضرار نیز بیرون می آید.

وی ادامه داد: طراحی دشمن دقیق و حساب شده است و متأسفانه غفلت ما به دشمنان کمک کرده و این موضوع در برخی از مساجد اتفاق افتاده است البته بسیاری از مساجد ما نیز با هویت ناب مسجدی خود کارشان را جلو می برند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به نقش اصلی و بی بدیل امام جماعت در آبادی مسجد تاکید کرد: سیاست هایی که در ارتباط با مسجد در پیش گرفته می شود و نیز نقش هسته وفادار و فعالان مسجدی در آبادی مسجد نیز بسیار تاثیرگذار است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امام جماعت مسجد باید روحیه اجتماعی، ابتکار عمل و بصیرت داشته باشد، تصریح کرد: داشتن چنین روحیه ای در امام جماعت مسجد را تبدیل به پایگاه مورد نظر اسلام می کند. در چنین مسجدی مومنین تکریم و متحد شده و تحولات اجتماعی در محله شکل می گیرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری یکی دیگر از مولفه های رونق و فعال بودن مساجد را نگاه مسئولان نظام نسبت به مساجد دانست و خاطرنشان کرد: در مقطعی متأسفانه برخی از مسئولان توجهی به جایگاه مساجد نداشتند و نگاهشان به مسجد همان مسجد سکولار بود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022