کمیته عربی حقوق بشر: در اهانت به قرآن کریم نمی توان سکوت کرد


کمیته عربی حقوق بشر: در اهانت به قرآن کریم نمی توان سکوت کرد

رئیس کمیته عربی حقوق بشر هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای غربی را محکوم کرد و گفت: در برابر اهانت به قرآن کریم نمی توان سکوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، سفیر طلال خالد المطیری، رئیس کمیته دائمی حقوق بشر عربی، تاکید کرد: نمی توان مقابل برخی در غرب که به قرآن کریم توهین می کنند و این عمل ننگین و اقدام تحریک آمیز را انجام می دهند، سکوت کرد.

وی این رفتار را غیرقابل قبول دانست و افراط گرایی مذهبی را محکوم و تقبیح کرد.

رئیس کمیته دائمی حقوق بشر عربی در پنجاه و دومین جلسه این کمیته گفت: از تصمیم صادر شده در 11 ژوئیه توسط شورای حقوق بشر در ژنو که صریحاً هتک حرمت قرآن کریم را محکوم می کند و این اقدامات را قاطعانه رد می کند، استقبال می کنیم و از تلاش اعراب در این زمینه تشکر می کنم.

المطیری اظهار کرد: صحبت ما درباره سرزمین به سرقت رفته مان در فلسطین و قرآن کریم و هتک حرمتی که به آن انجام می شود، ما را به امر بزرگی می رساند که غریزه و وحدت طبیعی خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد. ما شاهد کمپین رسانه ای هستیم که جامعه جهانی از آن در امان نمانده است، کمپینی که همجنس گرایی را تجلیل می کند، خواستار قانونی شدن آن و دفاع از همجنس گرایی است. حقوق همجنس گرایان، سرزمین و ایمان ما در امان نمانده و غریزه تبدیل به تهدید شده است.

المطیری ادامه داد: ما سرزمین تمدن ها هستیم، ما مهد ادیان هستیم، ما به کرامت انسانی احترام می گذاریم و باید با هر موجی که جامعه و خانواده ما را تهدید می کند، از نظر قانونی، سیاسی، دیپلماتیک و رسانه ای مقابله کنیم.

وی در ادامه به برخی مسائل دیگر که در جلسه مطرح شد، از جمله قاچاق انسان و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با این مسائل به درستی برخورد کنیم.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!