مسئول بعثه مقام معظم رهبری از آزادگان مجموعه حج و زیارت تجلیل کرد


مسئول بعثه مقام معظم رهبری از آزادگان مجموعه حج و زیارت تجلیل کرد

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» مسئول بعثه و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیینی از آزادگان سرفراز شاغل در مجموعه حج و زیارت تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این آیین که به مناسبت سالروز ورود آزادگان دوران دفاع مقدس در 26 مرداد 1369 به کشور برگزار شد و در آن، «سیدعباس حسینی» رییس سازمان حج و زیارت و مدیران و مسئولان بخش های مختلف این سازمان و بعثه حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین نواب، «تسخیر روح دشمن» را از برکات و دستاوردهای آزادگان در دوران اسارت بیان کرد.


وی گفت: آزادگان عزیزما در دوران اسارت در چنگال رژیم بعث، به تاسی از امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با روحیه قوی خود کاری کردند که در واقع، دشمن اسیر آنها شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به همزمانی سالروز ورود آزادگان به کشور و ایام اسارت خاندان امام حسین و اهل بیت (ع) در حماسه کربلا اظهارداشت: کاروان اسرای کربلا کاروانی سرنوشت سازدر تاریخ بود که اربعین یکی ازدستاوردهای ارزشمند و ماندگار آن است.


وی افزود: کاروان اسرای کربلا امروز بزرگترین تجمع بشری را به یادگار گذاشته و کاری کرده است که جمعیت عظیمی از مردم کشورهای مختلف که برخی از آنها، در حالت عادی به سختی حاضر به پیاده رفتن هستند، با علاقه و اشتیاق در سفر اربعین شرکت می کنند و چندین فرسخ را به شوق رسیدن به کربلا پیاده می روند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: چون اهل بیت (ع) برحق بودند، با اقتدار معنوی خویش دشمن را به اسارت خود درآوردند تا آن که در جبهه دشمن میان افرادی چون یزید و ابن زیاد، دربه عهده نگرفتن جنایت اختلاف ایجاد شد.


نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با بیان اینکه در دوران معاصر نیز ماموران رژیم پهلوی همواره از بازداشت و زندانی کردن حضرت امام خمینی (ره) به دلیل روحیه قوی ایشان هراس داشتند، گفت: در دوران جنگ تحمیلی هم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی اکبر ابوترابی فرد» معروف به «سیدالاسرا» و یا «سید آزادگان» با بینش بلند و اقدامات درست و بموقع خود کاری کرد که ماموران حزب بعث جذب و شیفته شخصیت ایشان شوند و به بیان دیگر، آنها خودشان اسیر و دلداده مرام معنوی ایشان شدند.


در این نشست، شماری از آزادگان شاغل در مجموعه حج و زیارت از جمله حجت الاسلام «مهدی شهسواری»، «نصرالله فرهمند»، «حسین اسماعیلی»، « حسن محمدی» و «مصطفی قاسمی» که در بخش های مدیریتی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به فعالیت مشغول هستند، خاطراتی از دوران اسارت را برای حاضران بیان کردند.


محور تمامی این خاطرات، تجلیل از روحیه، استقامت و باور قوی انقلابی و اسلامی و تجسم شعار ما می توانیم و بهره برداری خوب از دوره جوانی آزادگان در آن دوران و لزوم ترویج و تقویت آن در شرایط کنونی و در میان نسل های بعدی است تا در سایه آن، نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند به اهداف بلند و متعالی خویش دست یابد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این مراسم از 12 تن از آزادگان حاضر در مراسم با اهدای لوح، تقدیر به عمل آورد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول