ذات مسجد شهیدپروری است/ مسجد برای اثرگذاری باید برقرار باشد


ذات مسجد شهیدپروری است/ مسجد برای اثرگذاری باید برقرار باشد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اساساً مسجد شهیدپرور، تمدن‌ساز و جامعه‌ساز است، گفت: ثمره راهبردهایی که برای مساجد اتخاذ و اجرا می شود باید برقرار مسجد باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، وزدهمین اجلاس سراسری مسجد امروز (دوشنبه، ۳۰ مرداد) همزمان با روز جهانی مسجد در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمدابراهیم»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این اجلاس بیان کرد: از همه ائمه مساجد که با مجاهدت های‌ خود مساجد را زنده و پویا نگه داشتند، تقدیر می کنم آنها با تربیت نسل جوان، با ترویج معارف دین، ترویج سبک زندگی اسلامی در میان خانواده ها و اهالی مسجد، خانه های خدا را تقویت کردند.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی مسجد، روز یادآوری خاطره تلخ و جنایتکارانه صهیونیست ها در به آتش کشیدن مسجد الاقصی است، گفت: ردر این روز در سال ۱۹۹۶ میلادی رژیم صهیونییستی با به آتش کشیدن مسجد الاقصی موجب شد دل های مسلمانان شکسته شود.

حجت الاسلام محمدابراهیم ادامه داد: در حالی روز جهانی مسجد را برگزار می کنیم که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و روز به روز به شکست آنها نزدیک تر می شویم.

وی روز جهانی مسجد را روز بازاندیشی در کارکردها و ظرفیت های مسجد دانست و افزود: این روز فرصتی است که باید توجه اساسی نسبت به جایگاه مسجد، کارکردهای فرهنگی، مذهبی و آموزشی مسجد داشته باشیم. چراکه مسجد محل تربیت و رویش جوانان و شهدایی مثل شهید محسن حججی و شهید مصطفی صدر زاده است، اساسا مسجد شهیدپرور، تمدن ساز و جامعه پرور است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد مسجد را کانون اتصال به حضرت حق دانست و تأکید کرد: مسجد محل اجتماع ایمان های راسخی است که قطره قطره جمع و تبدیل به سیل می شود و این سیل می تواند بنیان ظلم و ستم را از بین ببرد و شجره خبیث را از میان بردارد.

حجت الاسلام محمدابراهیم بر لزوم توجه مسئولان و متولیان امر مسجد به نقش مساجد و تاثیرگذاری آنها تاکید کرد و ادامه داد: مسجد باید پایگاه انسان سازی و تمدن سازی، پایگاه آموزش قرآن کریم و پایگاه سنت نبوی و پایگاه حضور خانوادگی در عرصه های اجتماعی باشد، چراکه مسجد سنگر است بنابراین باید دوباره توجه ویژه به نقش اساسی مسجد داشته باشیم.

وی اضافه کرد: فرمایشات رهبری در مورد مسجد نقشه راه ما است، اگر قرار باشد مسجد اثرگذار باشد باید برقرار باشد و برای مخاطبان خاص خود برنامه های خاص داشته باشد.

حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان اینکه مسجد برقرار مسجدی است که قبل از اذان صبح باز باشد و تا پاسی از شب به مردم خدمات ارائه کند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: آباد کردن و زنده نگاه داشتن مساجد یکی از کارهای واجب است، همچنین رهبری تاکید کردند که تعداد مساجد نسبت به جمعیت کشور کم است اما همان هایی هم که داریم اغلب فعال نیستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: اینکه وقت نماز در مسجد باز و بعد بسته می شود درست نیست. ما پس بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری طرح مسجد برقرار را مورد توجه قرار دادیم و سطوح، شاخص و الزامات و چالش های چنین مسجدی را بررسی نمودیم، در آن طرح وظایف ائمه جماعت، خدام، مرکز و هر کسی را که در برقراری مسجد اثر دارد، تعیین نمودیم، اگر همه افراد موثر، مسئولیت خود را در قبال مساجد به خوبی انجام دهند طرح مساجد برقرار اجرا می شود.

وی بر لزوم توجه به نقش و کارکردهای مساجد تأکید و خاطرنشان کرد: همه مساجد باید برای ساعت های مختلف روز برنامه داشته باشند و طبق برنامه ریزی کارها را پیش ببرند. ثمره راهبردهایی که برای مساجد اتخاذ و اجرا می شود باید برقرار مسجد باشد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین