محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در فیلیپین


محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در فیلیپین

عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان در جمع گروه «یونی هارمونی» فیلیپین، هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست گروه یونی هارمونی تحت عنوان «بررسی همکاری‌ها و فعالیت‌های یونی هارمونی پس از دوران همه‌گیری کرونا» با عضویت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل در محل اقامت کاردینال سین، رهبر اسبق کلیسای کاتولیک فیلیپین برگزار شد.

این برنامه با حضور 25 تن از اعضای گروه، مرکب از پیروان اسلام، مسیحیت (شعب مختلف)، بودایی و هندو آغاز شد و پدر روحانی «کارلوس ری یس» از بنیانگذاران این گروه گزارش مبسوطی را در راستای طرح بررسی فعالیت‌های گروه پس از ایام کرونا به سمع حضار رساند.

وی اظهار داشت: در نظر داریم به دانشگاه‌ها و پرستش‌گاه‌های پیروان ادیان مختلف شامل کلیساها، مساجد، صومعه‌ها و صاحبان فکر و اندیشه برویم و به گفته‌های آنان در زمینه صلح گوش فرا دهیم.

پدر ری یس ادامه داد: عنوان فعالیت‌های ما در حال حاضر در رابطه با ترویج صلح و اقدام عملی برای نایل شدن به آن است و به دنبال این هستیم تا تعریف صلح را از زبان پیروان ادیان و عقاید مختلف بشنویم. برنامه‌هایی نیز برای ضبط ویدیویی پاسخ دهندگان به سؤال صلح در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند به عنوان پایه و اساس طرح‌های آینده ما قرار گیرد.

بونگ بای بادو، استاد دانشکده الهیات دانشگاه سانتا توماس مانیل " یو – اس- تی" نیز توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد و افزود: ارتباط تنگاتنگ اعضای یونی هارمونی ضامن موفقیت این طرح‌ها است.

در ادامه، صمدی به نمایندگی از رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین در زمینه لزوم نظر سنجی در مورد صلح دو پیشنهاداتی را ارائه داد که مورد توجه شرکت کنندگان به ویژه صاحب منصبان کلیسای کاتولیک قرار گرفت.

عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم افزود: این اقدام باید از سوی همگان مورد سرزنش واقع شود، زیرا تکرار این گونه اقدامات می‌تواند کتب مقدس دیگر ادیان آسمانی را نیز شامل شود.

وی در حاشیه نشست یونی هارمونی، با پدر روحانی ری یس و بای بادو در زمینه برگزاری هشتمین دور گفت‌وگوهای میان ادیان که قرار است در تهران برگزار شود به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بنابر اعلام این خبر، یونی هارمونی گروهی متشکل از افرادی است که برای نزدیکی و همبستگی بیشتر ادیان ابراهیمی تلاش‌های بسیاری داشته و از گذشته تاکنون جلسات متعددی را در همین راستا برگزار کرده‌اند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس