روایت حماسه عاشورا به زبان کودکانه/ موکب تخصصی کودک و نوجوان در عمود 909 پذیرای زائران اربعین


روایت حماسه عاشورا به زبان کودکانه/ موکب تخصصی کودک و نوجوان در عمود 909 پذیرای زائران اربعین

گنجی با اشاره به راه اندازی اولین موکب تخصصی کودک و نوجوان و شهر بازی در مسیر پیاده روی اربعین، گفت: در این موکب حماسه عاشورا به زبان کودکانه روایت خواهد شد.

«فاطمه گنجی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص موکب تخصصی کودک و نوجوان به عنوان موکب ابناء الحسین(ع) گفت: موکب ابناء الحسین (ع)موکب تخصصی کودک و نوجوان در عمود 909 در مسیر پیاده روی نجف به کربلا دایر خواهد شد.



مسئول امور بانوان موکب ابناء الحسین افزود: پس از حدود پنج ماه برنامه ریزی مستمر و دقیق موکب تخصصی کودک و نوجوان در وسعت 25 هزار متر در مسیر پیاده روی اربعین مستقر خواهد شد.



وی با بیان اینکه برنامه های وسیعی در حوزه کودک و نوجوان در موکب ابناء الحسین(ع) خواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش شده است محتوای برنامه ها اثربخشی مد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه کودک و نوجوان را داشته باشد.



گنجی با بیان اینکه موکب ابناء الحسین اولین و وسیع تر موکب تخصصی کودک و نوجوان است که در مسیر پیاده روی اربعین برپا می شود، گفت: در این موکب که به بخش های مختلفی تقسیم شده است و شامل شهر بازی با امکاناتی نظیر قلعه بادی، استخر توپ و سایر اسباب بازی های متناسب با سن کودک و نوجوان می شود.



وی ادامه داد: خلاقیت، نقاشی با کودک، پرده خوانی، تعزیه خوانی، اجرای سرود و تواشیح از دیگر بخش های موکب ابناء الحسین (ع)است که ویژه کودکان خواهد بود.



گنجی افزود: 70 مربی تخصصی کودک و نوجوان در موکب ابناء الحسین (ع) مستقر خواهند شد و برنامه ها و فعالیت های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان ارایه خواهند کرد.



وی خاطرنشان کرد: در ورودی موکب اطلاعات کودکان گرفته می شود و یک کارت شناسایی به کودک داده می شود تا در ساعاتی که در موکب ابناء الحسین حضور دارد، این کار همراه وی باشد. ودر طول سفر بعنوان کارت شناسایی داسته باشد خانواده ها نیز می توانند با آرامش خاطر از خدمات معنوی و مشاوره ای موکب محبان الرضا (ع) بهره مند شوند.



مسئول امور بانوان موکب ابناء الحسین (ع) یادآور شد: موکب ابناء الحسین (ع) که با کمک های مردمی بنا شده است، امکان اسکان هر شب بین سه تا چهار هزار زائر اربعین را دارد.



وی افزود: موکب محبان الرضا (ع) نیز به والدین و همراهان کودک و نوجوان اختصاص یافته است که تا زمان حضور کودکان در موکب ابناء الحسین خانواده ها می توانند از مشاوره خانواده و مشاوره های بصیرتی بهره مند شوند.



گنجی خاطرنشان کرد: حدود 600 خادم در سه شیفت در موکب ابناء الحسین (ع) به ارایه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی خواهند پرداخت.



وی ادامه داد: 50 مبلغ و پرده خوان خانم نیز آموزش دیده اند تا در موکب های مختلف خواهران حماسه عاشورا را برای زائران اربعین حسینی روایت کنند.



گنجی یادآور شد: اجرای پرده خوانی توسط بانوان با کمک سازمان تبلیغات اولین بار در اصفهان اجرا شد که دوره خوب و عالی ای بود و دستاوردهای ارزشمندی داشت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403