رونق فعالیت های مسجدی در گرو مطالبه گری انقلابی


رونق فعالیت های مسجدی در گرو مطالبه گری انقلابی

سالروز جهانی مسجد زمانی مناسب برای بازخوانی و بازبینی فعالیت های مسجدی است و در این بین فعالان مسجدی بر این عقیده اند که رونق فعالیت های مسجدی در گرو مطالبه گری انقلابی است.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ مریم نظری/ ۳۰ مرداد ماه در تقویم کشورهای اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است و چرایی و چگونگی این نامگذاری از آن جهت است که در ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ در مسجدالاقصی واقع شد: یک اسراییلی افراطی مسجدالاقصی را به آتش کشید و در نتیجه این اقدام وحشیانه و غیرانسانی، نزدیک به ۱۵۰۰ مترمربع از فضای مسجد از بین رفت، از جمله منبر تاریخی مسجد که گفته می شد یادگاری از قرن ششم هجری بوده است، و میراثی تاریخی به شمار می رفت در آتش کینه صهیونیست ها سوخت.

سال ها پس از این اتفاق جمهوری اسلامی ایران در اقدامی ابتکاری به اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی که در تهران برگزار شد، پیشنهاد کرد که سالگرد این واقعه به نام روز جهانی مسجد تعیین شود؛ پیشنهادی که در آن مقطع مورد پذیرش قرار گرفت و از سوی وزرای خارجه تصویب شد.

و اکنون سالها از این واقعه و اتفاق می گذرد و همه ساله این روز گرامی داشته شده و به مناسبت بزرگداشت این روز برنامه های متعددی در اقصی نقاط جهان و کشورمان ایران اسلامی برگزار می شود و در این بین اما فعالان مسجدی براین عقیده اند که باید کارهای بیشتری انجام شود و کارهای برزمین مانده که می تواند از سوی مساجد انجام شود؛ بسیار فراوان است.

*روز جهانی مسجد نمادی برای ظلم ستیزی و مقابله با زورخواهان است

حجت الاسلام یوسفعلی باقری- امام جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا در گفا و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: مسجد در طول تاریخ با توجه به کارکردهای مختلف خود مامنی مهم برای مردم بوده است و انقلاب اسلامی با توجه به اینکه انقلابی مردمی و مسجدی بود؛ تربیت نیروی انقلابی مدافع دین و اسلام و فرهنگ را مورد توجه قرار داد و با شکل گیری کانون های فرهنگی هنری کارکردهای فرهنگی و هنری در کنار سایر فعالیت ها به اوج رسید.

رونق فعالیت های مسجدی در گرو مطالبه گری انقلابی

وی افزود: روز جهانی مسجد نمادی برای ظلم ستیزی و مقابله با زورخواهان است و باید این مهم در بین نسل جدید منتقل شده و به آنان گوشزد شود که دشمن با هر وسیله و ابزاری و به خصوص در شرایط فعلی با فضای مجازی وارد خانه ها و دستان ما شده و باید آگاهانه تر و با درایت و دوراندیشی بهتر برای مقابله با دشمن بسیج شویم.

حجت الاسلام باقری گفت: اینکه دشمن فرهنگ غربی و دیکته شده خود را در قالب فضای مجازی و برنامه های رنگارنگ به فرزندان ما ارائه می کند؛ ظلمی است که در حق فرزندان این مرزوبوم انجام می شود و باید با روشنگری جوان و نوجوان را متقاعد کنیم که باید در برابر این ظلم هم بایستد و با برنامه های فرهنگی درست با دشمن مقابله کند و این مهم باید در دستور کار مساجد و کانون های مساجد و فعالان مسجدی باشد.

*مطالبه گری انقلابی برای رونق فعالیت های مسجدی

محمدعلی میرنژاد- مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدا روستای هریکنده بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران اظهار کرد: امروز کانون مساجد به مکانی برای تربیت نسل انقلابی حافظ ارزش ها و آرمان های انقلاب تبدیل شده که از نظر علمی، فرهنگی و هنری و همچنین مطالبه گری توان بالایی دارد و می تواند به درستی خواسته های خود را بیان و مطالبه گری کند.

وی افزود: امروز مساجد ما می تواند مکانی مهم برای برگزاری بسیاری از برنامه ها و آیین ها و سنت هایی باشد که مغفول مانده است و می تواند همچون گذشته بسیاری از مراسمات را به سمت مساجد سوق داده و در این راستا تلاش کرد.

رونق فعالیت های مسجدی در گرو مطالبه گری انقلابی

میرنژاد یادآور شد: بچه مسجدی ها مطالبه گری انقلابی برای رونق فعالیت های مسجدی کنند و در این راستا برنامه های فرهنگی، هنری و حتی برنامه های اداری به سمت مساجد سوق پیدا کرده و جلسات اداری در مساجد برگزار شود تا مساجد به جامعه رفته و مدیران جوان را به سمت مساجد و فعالیت های مسجدی سوق دهند.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم