از حرکت کاروان 30 هزار نفری به سوی مرزهای شلمچه و چذابه تا گرامیداشت یاد شهدا


از حرکت کاروان 30 هزار نفری به سوی مرزهای شلمچه و چذابه تا گرامیداشت یاد شهدا

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همپای دیگر گروه‌های مردمی با خدمات متنوع آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی می‌شوند؛ حرکت ۳۰ هزار نفری به سمت مرزهای شلمچه و چذابه، گرامیداشت شهدا و فعالیت‌های فرهنگی ازجمله این خدمات است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان:‌ کنگره عظیم اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تعامل میان بچه‌های مسجد است چراکه موکب‌های مختلفی از مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری به عشق اباعبدالله (ع) در طول مسیر پیاده روی اربعین برپا می شود تا از این رهگذر به زائران امام حسین (ع) خدمت کنند. در ادامه گزارش بخشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را می خوانید:

«سیدشاکر موسوی‌نسب» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به تدارک گسترده کانون‌های مساجد استان خوزستان در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: قریب بر ۷۰​ کانون فرهنگی هنری در مناطق مختلف استان خوزستان اقدام به برپایی موکب کرده اند، از این میان ۱۲ کانون نیز در کشور عراق موکب دارند.


مسول ستاد اربعین کانون های مساجد خوزستان تصریح کرد: بخش بزرگی از مواکب استان خوزستان از شهرستان اهواز تا شهرستان بستان مستقر بوده و فعالیت های مختلفی را از اسکان، تغذیه و برنامه های مختلف فرهنگی به زائران حسینی ارایه می کنند.

این فعال مسجدی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه ما مربوط به فعالیتی است که به همت کانون فرهنگی هنری «مشایة‌الاهواز» در امروز (سه‌شنبه، ۳۱ شهریور ماه) با حضور ۳۰ هزار نفر برگزار می شود؛ این حرکت که با اطلاع رسانی گسترده بچه های مسجد انجام می شود شامل پیاده روی همزمان زائران راس ساعت ۱۷ از اهواز به سمت چذابه و مسیر پیاده روی اربعین است.

همچنین، «مصطفی باقری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های موکب «باقرالعلوم (ع)» متعلق به مسجد و کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر (ع) زنجان، اظهار کرد: این موکب که در نجف اشرف، منطقه حی‌الرحمه، شارع العشرین واقع شده روزانه علاوه بر اسکان، با سه وعده غذایی از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) پذیرایی می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر (ع) افزود: ارایه خدمات درمانی با حضور پزشک و پرستار مستقر در موکب، خدمات دارویی با تشکیل داروخانه در محل موکب از دیگر اقداماتی است که امسال در موکب باقرالعلوم(ع) به زائران ارایه می شود.

وی در ادامه گفت: تدارک برنامه‌های فرهنگی برای زائران موضوع دیگری است که به صورت ویژه در موکب باقرالعلوم (ع) مورد توجه ما قرار گرفته است؛ از جمله این فعالیت ها می توان به تهیه عکس اشاره کرد که با دریافت نشانی زائران پس از اربعین اقدام به چاپ و ارسال این یادگاری از سفر زائران به کربلا می کنیم.

این فعال مسجدی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در هر سه وعده، برگزاری حلقه‌های کتابخوانی و نقاشی برای کودکان، توزیع اقلام فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین، از جمله دیگر فعالیت های ما در موکب باقرالعلوم(ع) است.

همچنین، «مهدی قدوسی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی مسجد جامع مشکین‌دشت به مناسبت اربعین حسینی، اظهار کرد: این کانون با راه اندازی موکب «شهدای گمنام مشکین دشت» در شهر کربلا عمود ۱۳۰۵ به خدمت به زائران می‌پردازد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد مشکین‌دشت افزود: پذیرایی در سه وعده، فعالیت های فرهنگی نظیر برپایی غرفه نقاشی برای کودکان، برپایی غرفه ای از پوسترهای نمایشگاهی با موضوع شهادت و عاشورا، توزیع اقلام فرهنگی نظیر برچسب و تسبیح با طراحی از یک عکس شهید و جمله «برای فرج دعا کنید» که متصل به تسبیح است، و به جهت محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم پخش صوت قرآن، قرائت و ختم قرآن در این موکب انجام می شود و سینما سیار و پخش فیلم و کلیپ از دیگر فعالیت های ما محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین، آئین گلریزان اربعین حسینی موکب شهدای گمنام شهر مشکین دشت نیز مطابق سنوات گذشته با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خانواده های معزز شهدا، مسئولان شهری، امت ولایتمدار شهر و خادمان موکب در تالار قصر الماس برگزار شد.

این فعال مسجدی تصریح کرد: پذیرایی از زائران با توزیع پنج هزار پرس غذا و خدمات ۲۴ ساعته به همت این موکب انجام می شود.

در ادامه «قاسم نعیمی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «حکمت» استان گلستان به مناسبت اربعین حسینی بیان کرد: با همراهی و تلاش اعضای کانون، موکب «قمر بنی هاشم (ع)» در شهر «مسیب» واقع در ۴۰کیلومتری شهر کربلا در جوار طفلان مسلم برپا می شود.

مدیر کانون فرهنگی حکمت ادامه داد: در این موکب اسکان زائران، پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام صورت می‌پذیرد و امیدواریم بتوانیم در طول مدت ۱۰ روز از تاریخ پنجم تا پانزدهم شهریور که در این منطقه حضور داریم از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی کنیم.

وی در ادامه افزود: از جمله دیگر خدمات موکب قمر بنی هاشم (ع) حضور بهداشت‌یار در طول مدت فعالیت موکب است که در زمینه‌های پزشکی و سلامت کمک‌حال زائران است.

نعیمی تصریح کرد: بخش‌هایی نظیر آرایشگاه، خیاطی از دیگر خدماتی است که در موکب قمر بنی هاشم (ع) کانون فرهنگی هنری حکمت به زائران ارائه می‌شود، ضمن اینکه تلاش کردیم تعداد قابل توجهی سربند برای اهدا به زائران تهیه کنیم، استقبال از این سربندها فراوان است.

وی در ادامه گفت: برپایی نمایشگاه یادواره شهدا از روز اول حضور بچه های مسجد در موکب از جمله فعالیت هایی است که در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس تدارک دیده ایم، این نمایشگاه تا روز آخر برپایی موکب پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها