جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باعث تربیت و رشد صحیح آنان می‌شود


جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باعث تربیت و رشد صحیح آنان می‌شود

صالح نژاد گفت: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باعث تربیت و رشد صحیح آنان می‌شود؛ مسجد مهم‌ترین دارایی انقلاب اسلامی است و این ظرفیت بزرگ باید در اختیار مردم قرار گیرد.

«لیلا صالح نژاد» امروز سه شنبه (۳۱ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گچساران، با تبریک روز جهانی مسجد، گفت: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد امروزه نقش مهمی در راستای ارائه خدمات فرهنگی و دینی به نسل جوان علاوه بر کارکرد‌های سنتی خود دارد و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و هنری زمینه جذب جوانان را به مساجد فراهم می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید باکری، تصریح کرد: کانون‌های مساجد به مامن، پناهگاه و پایگاهی برای اقشار مختلف مردم و به‌ ویژه نسل جوان، به‌ منظور بهره‌برداری‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و برای جوانان و نوجوانان جامعه است و فعالیت‌های این نهاد‌های فرهنگی و هنری در تقویت روحیه دینی، مذهبی مردم و جذب آن‌ها به مساجد بسیار مؤثر و سازنده بوده است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تقویت مبانی دینی و معرفی مسجد، به عنوان مسجد تراز اسلامی، باید مساجد واسطه‌ای بین مردم و حکومت باشد؛ همچنین نمازگزاران باید با مباحث سیاسی روز کشور و جهان اسلام آشنا بوده و با بصیرت و فهم نقشه‌های دشمن را بشناسند و این مهم با عضویت افراد در کانون‌های مساجد میسر خواهد بود.

صالح نژاد اذعان کرد: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باعث تربیت و رشد صحیح آنان می‌شود؛ مسجد مهم‌ترین دارایی انقلاب اسلامی است و این ظرفیت بزرگ، باید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: کانون های فرهنگی، هنری مساجد در موضوعات آموزشی و تحکیم باورهای دینی و اعتقادی جوانان، فعالیت بسیار مناسبی دارند.

مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید باکری، و بر حمایت از فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله اوقاف، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

پایان پیام/630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیتر روزنامه های ورزشی شنبه 8 اردیبهشت