مهلت شرکت هیأت‌ها در طرح «حماسه هیأت» تا 8 شهریور تمدید شد


مهلت شرکت هیأت‌ها در طرح «حماسه هیأت» تا 8 شهریور تمدید شد

هیأت‌های مذهبی تا ۸ شهروماه فرصت دارند، با شرکت در رویداد «حماسه هیأت» فعالیت و کنش هیأت خود را ثبت و به اطلاع سایر هیأت‌های کشور برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، رویداد «حماسه هیأت» همچون سال گذشته در ایام ماه محرم و صفر از سوی سازمان هیأت‌ و تشکل‌های دینی درحال برگزاری است و هیأت‌ها باید اقدامات و برنامه‌های مختلف خود در زمینه‌های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی را در سامانه این طرح اعلام کرده تا از سوی این سازمان حمایت و رسانه‌ای شود.

هیأت‌های مذهبی، اتفاقات بزرگی را در کشور رقم می‌زنند که متأسفانه در جامعه تنها برگزاری مراسم‌های مذهبی هیأت‌ها مدنظر قرار گرفته است، در این طرح بناست نگاه مردم به هیأت‌ها را تغییر یابد و این گزاره به هیأت‌ها برسانیم که باید برای تمام اقشار مردم برنامه و اقدام داشته باشند. در طرح حماسه هیأت، اتفاقات خوب و رویدادهای اجتماعی و فرهنگی هیأت‌ها ابتدا شناسایی می‌شود. در گام دوم این اتفاقات داوری و ارزیابی می‌شود و برگزیده‌ها در سطح ملی حمایت می‌شوند.

در نهایت در سومین گام روایت اقدامات هیأت‌ها در دستور کار قرار دارد تا به عنوان الگویی جریان‌ساز باقی هیأت‌‌ها باشد. هیأت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر، به غیر از برگزاری مناسک عزاداری که رسالت اصلی آنها است، برنامه‌های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری مانند فعالیت در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تهیه جهیزیه و آزادسازی زندانیان، اطعام نیازمندان، آبرسانی به روستاهای محروم و ... را انجام می‌دهند که این برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی آن‌چنان که باید و شاید به گوش مردم نمی‌رسد.

محور رویداد حماسه هیأت، خط محتوایی انسجام اجتماعی و همدلی است و قرار است تمرکز ویژه‌ای بر نشر خوبی‌ها صورت گیرد. در همین راستا هیأت‌های مذهبی تا 8 شهروماه فرصت دارند، با شرکت در این رویداداز طریق سامانه https://survey.porsline.ir/s/eg3xbZv، فعالیت و کنش هیأت خود را ثبت و به اطلاع سایر هیأت‌های کشور برسانند. فعالیت‌های برگزیده‌ هر استان مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلوع خدا