شرکت و خدمت در اجتماع بزرگ اربعین توفیق بزرگ الهی است


شرکت و خدمت در اجتماع بزرگ اربعین توفیق بزرگ الهی است

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه هیچ مراسم و آیینی در جهان همانند اربعین با این جمعیت، ویژگی، شکوه و معنویت برگزار نمی‌شود، شرکت و خدمت در اجتماع بزرگ اربعین را توفیق بزرگی خواند که خداوند به خادمان امام حسین (ع) عنایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در جمع دهها تن از فعالان و نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های ناشنوایان از سراسر کشور از اقدام کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تشکیل کارگروه ناشنوایان تقدیر کرد و اظهار داشت: از این کارگروه حمایت و پشتیبانی خواهد شد تا برنامه‌های خود را محقق کند.


وی خطاب به حاضران با بیان اینکه شما از خادمان زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستید، قدردان این توفیق بزرگ باشید، گفت: بسیاری از نعمت شنوایی برخوردارند ولی گوش‌هایشان شنوای سخن حق نیست، اما شما عزیزان و جمعیت ناشنوایان عشق به امام حسین (ع)، چنان در جان وجودتان رخنه و نفوذ دارد که به رغم همه مشکلات و سختی‌های سفر زیارتی به ویژه اربعین بر تشرف و شرکت در آن پیشقدم و اصرار دارید.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه شرکت و خدمت در اجتماع بزرگ اربعین توفیق بزرگی است که خداوند به شما و سایر خادمان داده است، تصریح کرد: هیچ مراسم و آیینی در جهان همانند اربعین با این جمعیت، ویژگی، شکوه و معنویت برگزار نمی‌شود و قلوب نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر نیز سرشار از محبت به امام حسین(ع) است و به عشق آن حضرت در این مراسم شرکت دارند.


وی در ادامه با بیان اینکه منطق قرآن کریم حرمت نهادن به انسان‌هاست، گفت: ملاک بینا و نابینا، شنوا و ناشنوا بودن نیست، چنان‌چه در سوره عبس فرد بینا را ملامت می‌کند که چرا آن‌گونه با یک نابینا برخورد نموده است و از فرد نابینا به خوبی یاد می کند.


وی از برخورد و منش با کرامت رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در ملاقات با جانبازان یاد کرد و گفت: رهبری انقلاب خود به میان این عزیزان می‌رود و سر و صورت‌شان را بوسه باران می‌کند.

گفتنی است، گردهمایی یک روزه نمایندگان کانون‌ها و انجمن های ناشنوایان کشور بمنظور هماهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی سفر اربعین به دعوت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، در قم برگزار شد. در این نشست که 40 نفر از فعالان و نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های ناشنوایان از سراسر کشور در شرکت داشتند درباره مشکلات و نیازمندی‌های سفر اربعین جمع زیادی از ناشنوایان که هر ساله عازم سفر اربعین هستند، بررسی و تصمیم گیری شد.


در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی و حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح نیا رئیس این کارگروه و چند تن از نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌ها از تهران، اصفهان، مازندران و قم سخنرانی کردند و مسائل مختلف سفر اربعین بحث و بررسی شد.


بر پایه این گزارش، نمایندگان کانون ها و انجمن های ناشنوایان سراسر کشور پس از این نشست از موزه حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در قم دیدن کردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان