از دوستی با شهدا تا جهاد تبیین در مواکب کانون‌های مساجد برای اربعین


از دوستی با شهدا تا جهاد تبیین در مواکب کانون‌های مساجد برای اربعین

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با برپایی مواکب خدمات متنوعی را برای زائران اربعین تدارک دیده‌اند؛ اسکان و اطعام، فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و استمرار جهاد تبیین در فضای اربعین ازجمله این خدمات است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سراسر کشور اقدام به راه‌اندازی موکب‌های مختلف برای خدمت به زائران امام حسین (ع) می کنند. این موکب ها بنا بر منطقه‌ای که در آن واقع شده اند خدمات مختلفی را به زائران حسینی ارایه می کنند که در ادامه بخشی از این فعالیت‌ها و تدارک کانون‌های مساجد به مناسبت این ایام را می خوانید:

«اصغر باقری» با اشاره به فعالیت‌های موکب «انصارالحسین (ع)» که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «حیدر کرار» یزد در نجف اشرف راه‌اندازی می‌شود، گفت: این موکب در شهر نجف، حی الرحمه، شارع العشرین، فرع‌الیمین واقع شده و از اول شهریور تا یک روز مانده به اربعین حسینی به زائران خدمت می کند.

از دوستی با شهدا تا جهاد تبیین در مواکب کانون‌های مساجد برای اربعین

مدیر کانون فرهنگی هنری حیدر کرار افزود: با همکاری تنی چند از برادران عراقی چند ساختمان چهار طبقه جهت اسکان زائران در اختیار ما قرار گرفته است و نزدیک به هزار نفر شامل ۵۰۰ نفر از بانوان و ۵۰۰ نفر نفر از برادران در ساختمان های مجزا اسکان داده می شوند و روزانه با سه وعده غذایی از زائران پذیرایی می شود که نکته جالب و سوغات ما وعده صبحانه است که اختصاص به حلیم یزدی دارد و هرساله با استقبال فراوان زائران ایرانی و عراقی مواجه می شود.

از دوستی با شهدا تا جهاد تبیین در مواکب کانون‌های مساجد برای اربعین

از دوستی با شهدا تا جهاد تبیین در مواکب کانون‌های مساجد برای اربعین

این فعال مسجدی ادامه داد: همچنین در خیابانی که ساختمان های اسکان زائران قرار گرفته یک سوله نیز برپا می کنیم که به عنوان حسینیه و محل برگزاری نماز جماعت و سخنرانی مورد استفاده زائران خواهد بود.

از دوستی با شهدا تا جهاد تبیین در مواکب کانون‌های مساجد برای اربعین

باقری با اشاره به برنامه های فرهنگی موکب انصارالحسین (ع) یزد، بیان کرد: امسال غرفه ویژه نقاشی کودکان، غرفه آموزش وضو به دختران و پسران را نیز به فعالیت های موکب افزوده ایم، برای این منظور تابلوهایی از مراحل وضو آماده کرده ایم که توسط چند طلبه جوان به بچه ها آموزش داده می شود؛ علاوه بر این محفل قرآن و حلقه های آموزش احکام نیز با حضور این طلاب در حسینیه موکب برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به مساله فرزندآوری و رشد جمعیت، هر روز در موکب به دو تن از بانوانی که نوزدان زیر یک سال دارند، به قید قرعه هدایایی را تقدیم می کنیم.

این فعال مسجدی تصریح کرد: پخش سربند مزین به «یا حسین(ع)» ، اهدای تبلت نقاشی با قید قرعه به زائران، برگزاری محفل قرآن، مقتل‌شناسی توسط طلاب خواهر، پخت نان محلی، برپایی آرایشگاه، خدمات سیستم صوتی و پخش حداقل هزار پرس کباب ترکی از دیگر فعالیت های ما محسوب می شود.

همچنین، «جلال جوان» نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «شیخ بهایی» استان آذربایجان غربی به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: این کانون با برپایی موکب امام جعفر صادق(ع) از دوم تا شانزدهم شهریور ماه در مرز تمرچین میزبان زائران باعبدالله الحسین (ع) است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شیخ بهایی ادامه داد: کارهای فرهنگی نظیر برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم ویژه در مورد هتک قرآن کریم و قرائت سوره «مسد» توسط قاریان، اجرای سرود، حضور مادحین اهل بیت (ع) کانون مداحان در موکب برای مرثیه خوانی و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) از دیگر اقداماتی است که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری شیخ بهایی در قالب موکب امام جعفر صادق (ع) ارایه می شود.

این فعال مسجدی تأکید کرد: همچنین، پخش و تهیه بسته‌های فرهنگی با محتوای عفاف و حجاب و اجرای طرح «هر زائر با نیت یک شهید» از دیگر فعالیت های ما محسوب می شود که در این طرح خلاصه ای از سخنان یک شهید به همراه تصویر او در قالب یک پوستر به زائر ارائه و زائر پس از مطالعه این پوستر با زندگی آن شهید آشنا می شود؛ این اقدام حرکتی در راستای ترویج زیارت معنوی و علمی است.

جوان تصریح کرد: از سوی دیگر با هماهنگی‌ای که با شبکه بهداشت استان آذربایجان غربی انجام شده است، کارشناس بهداشت در محل موکب حضور یافته و علاوه بر ارایه بسته های بهداشتی به زائران توصیه های مورد نیاز را برای زائران عنوان می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شیخ بهایی با بیان اینکه محل اسکان برای خواهران و برادرانی که در موکب به زائران خدمت رسانی می کنند، تدارک دیده شده است، گفت: علاوه بر این در حال برنامه‌‌ریزی برای حضور کاروان زینبی متشکل از دختربچه‌ها با حجاب چادر هستیم، این کاروان از شهرستان نقده تا شهرستان تمرچین حرکت می کند؛‌ از سوی دیگر برپایی ایستگاه دلنوشته برای زائران نیز از دیگر فعالیت هایی است که در موکب ارائه می شود.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود