باید در مساجد هسته‌های مقاومت فرهنگی برای مبارزه با حربه‌های دشمن در جنگ ترکیبی تشکیل شود


باید در مساجد هسته‌های مقاومت فرهنگی برای مبارزه با حربه‌های دشمن در جنگ ترکیبی تشکیل شود

حجت الاسلام ساداتی گفت: باید در مساجد هسته‌های مقاومت فرهنگی برای مبارزه با حربه‌های دشمن در جنگ ترکیبی تشکیل شود و نگذاریم دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.

سید محمدعلی ساداتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سالروز جهانی مسجد، گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد. یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح(ع) است و الا ظهور نمی‌کند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: کارکردهای فرهنگی س از نقش عبادی و آموزشی، نقش فرهنگی در بین دیگر نقش‌ها و کارکردهای مسجد، دارای بیشترین اهمیت است. گرچه امروزه مراکز آموزشی و فرهنگی گسترش یافته است؛ اما نباید از این کارکرد مهم مسجد غافل شد. از جمله ابعاد و کارکردهای فرهنگی مساجد می‌توان به: برگزاری جلسات شبی با قرآن، مسابقات کتابخوانی اشاره کرد که می‌توان با حمایت مسئولین به اجرا درآورد. همچنین حضور امام جماعت مدتی قبل و بعد از نماز در مسجد برای پرسش و پاسخ، مشاوره و... شرایط ویژه‌ای برای رشد فرهنگی مردم به وجود می‌آورد.

وی خاطر نشان کرد: مسجد به گفته حضرت امام (ره) سنگر است که نباید خالی بماند و امروز جنگ ما با دشمنان جنگ ترکیبی با تکیه بر جنگ ادراکی و شناختی است و امروز که دشمن در این جنگ‌ایمان و وحدت واخلاق جامعه را هدف قرار داده مساجد بهترین سنگر دفاع ازاین ارزش‌ها می‌باشد.

حجت الاسلام ساداتی با اشاره به ویژگی های مسجد، تصریح کرد: معماری مساجد باید از سادگی و استحکام لازم برخوردار بوده و با سبک ایرانی اسلامی بنا شوند تا بیشتر مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گیرندهمچنین مساجد باید از امکانات و فناوری‌های مناسب برای اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری با رعایت شئون مسجد استفاده لذا پیوند مسجد با سایر مراکز آموزشی و فرهنگی می‌تواند به حل این مساله کمک کند. مساجد در شهرها و محلات، در مرکز فعالیت‌های اجتماعی و محل تلاقی محورهای ارتباط قرار گیرند و مراکز تجمع مردم با مسجد ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی در پایان گفت: مسجد در هر محله مایه‌ی وحدت، رشد، بالندگی، خیر و برکت و پناهگاه مردم است، برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت مراکز، دستگاه‌ها و توان گسترده و پایان‌ناپذیر مردم بهره بگیریم.

پایان پیام/712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس