دستگیری دو مسیحی به اتهام هتک حرمت قرآن کریم در پاکستان


دستگیری دو مسیحی به اتهام هتک حرمت قرآن کریم در پاکستان

سخنگوی پلیس پاکستان از دستگیری دو مسیحی به اتهام هتک حرمت قرآن کریم در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، سخنگوی پلیس پاکستان گفت: دو مسیحی را به اتهام تمسخر اسلام و هتک حرمت قرآن کریم در شرق این کشور دستگیر کردند.

پس از تخریب یک کلیسای اصلی و حداقل 4 کلیسا و آتش زدن ده ها خانه در بخش شرقی پاکستان، نیروهای شبه نظامی از اماکن عبادی محافظت می کنند.

مجازات هتک حرمت قرآن کریم در پاکستان اعدام است و اگرچه هیچ کس هرگز اعدام نشده، بسیاری از متهمان توسط افراد اوباش خشمگین اعدام شده اند.

انورالحق کاکار، نخست وزیر موقت پاکستان گفته بود که باید از اقلیت ها به هر قیمتی محافظت شود و وی همچنین متعهد شد که علیه کسانی که در این خشونت دخیل هستند، اقدام کند.

وی در اولین جلسه کابینه که به صورت زنده تلویزیونی پخش شد، گفت: «هیچ طرفداری وجود نخواهد داشت و هیچ ترسی وجود نخواهد داشت».

پلیس گفت که تاکنون 128 نفر را که در حمله روز چهارشنبه به جامعه مسیحی در جرانوالا در منطقه صنعتی فیصل آباد دست داشتند، دستگیر کرده است.

گروه های حقوق بشر می گویند که از اتهامات «کفرگویی» نیز برای تسویه حساب سوء استفاده می شود. قضات همچنین می گویند که صدها نفر پس از متهم شدن به توهین به مقدسات در زندان به سر می برند، زیرا قاضی ها اغلب دادگاه ها را به دلیل ترس از انتقام به تعویق می اندازند، در صورتی که افکار عمومی آن را بسیار ملایم تلقی می کنند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان