اجرای طرح پنج محوری ویژه مراسم اربعین حسینی در عراق


اجرای طرح پنج محوری ویژه مراسم اربعین حسینی در عراق

مدیر اداره روابط و رسانه در سازمان دفاع شهری عراق از جزئیات طرح ویژه مراسم اربعین حسینی در پنج محور پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفق نیوز، سرتیپ جودت عبدالرحمن داوود، مدیر اداره روابط و رسانه در سازمان دفاع شهری گفت: سازمان دفاع شهری طرح ویژه مراسم اربعین حسینی متناسب با وظایف این سازمان را در قالب پنج محور تدوین کرده است.

وی افزود: محور اول شامل ارشاد و آگاهی سازی با انتشار دستورالعمل آموزشی دفاع شهری ویژه زائران و توزیع پوستربین زائران و موکب‌داران، همچنین برگزاری سمینارهای کوچک برای موکب‌داران برای آشنا کردن آنها با خواسته‌های دفاع شهری و اهمیت تدابیر پیشگیرانه و سلامتی است.

داوود ادامه داد: محور دوم، تدابیر اجرایی با انجام بررسی هتل‌ها، مراکز تجاری و فروشگاه‌های تجاری در استان‌های کربلا و نجف شهر کاظمین به منظور تضمین سلامتی زائران است، زیرا این اماکن مورد تردد بسیاری از زائران داخل و خارج از این کشور است.

مدیر روابط و رسانه در دفاع شهری گفت: محور سوم شامل توزیع خودروهای آتش نشانی در تقاطع ها، میادین عمومی و جاده هایی که زائرین در آن تردد دارند، است. همچنین در این مسیر هرگونه خدمات به زائران ارایه می شود.علاوه بر این، یک ستاد سیار در استانداری کربلا افتتاح شده است. در این ستاد سرلشکر محسن کاظم علک، مدیرکل دفاع شهری به همراه افسران ارشد ستاد فرماندهی کل پدافند شهری به نظارت میدانی این طرح ویژه خواهند پرداخت

وی ادامه داد: محور چهارم فعالیت های پیشگیرانه است که - یک هفته پیش - معاون مدیرکل در امور فنی، دستیار مدیرکل پدافند شهری در امور آموزشی، مدیر تیم جستجو و نجات عراق و مدیر (CBRN) به استان کربلا اعزام شدند تا از آمادگی دفاع شهری کربلا و اقدامات ایمنی و پیشگیری و بررسی‌های انجام شده در هتل ها، مجتمع ها و بازارهای تجاری اطمینان حاصل کنند.

داوود گفت: محور پنجم شامل پشتیبانی متقابل بین استان‌هاست که در آن دفاع شهر کربلا با تعدادی افسران از استان‌های مجاور به منظور ارایه خدمات به زائران فعالیت خواهند کرد.

این تدابیر برای تقویت طرح دفاع شهری به مناسبت مراسم اربعین انجام می شود و تا پایان این مراسم ادامه دارد.

پیش بینی می شود که نزدیک به پنج میلیون زائر وارد عراق شوند. شروع طرح ویژه مراسم اربعین از هفته آینده خواهد بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی