باید نسبت به دعوت جوانان به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم


باید نسبت به دعوت جوانان به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم گفت: باید نسبت به دعوت جوانان به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم و فعالیت حوزه‌ها نیز باید بروز شود و روحانیون باید در مراکز و ارگان‌های مختلف حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی که در بقعه متبرکه شیخ صدوق برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: انقلاب اسلامی میراث گرانقدر و تلاش هزار ساله عالمانی مثل شیخ صدوق بوده است، حرکت انقلاب اسلامی، حرکت درخشانی بوده که در برابر هجمه‌های بسیار از سوی دشمنان استوار ایستادگی کرده است.



وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول این مدت فراز و نشیب‌هایی داشته، اما روند کلی آن رو به رشد بوده است، عنوان کرد: دو سال پیش در همین ایام کشور تحویل دولت فعلی شد در حالی که از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار نداشتیم و از طرفی با همه‌گیری کرونا مواجه بودیم به گونه‌ای که روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند، رابطه ما با کشورهای دیگر بحرانی و در برخی موارد قطع رابطه کرده بودیم و علی رغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند به مذاکرات خوش بین نیستم، اما بخاطر مذاکره تمام ظرفیت‌ها نادیده گرفته می‌شد و همین رویکرد باعث کاهش فروش نفت شده بود و متاسفانه بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شدند.



حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه کار شبکه ملی اطلاعات که در دولت قبل تقریبا ۲۰ درصد انجام شده بود در حال پیگیری است و تا سال آینده به سرانجام می‌رسد. اظهار کرد: طرح امین که در قالب آن، روحانیون به مدارس اعزام می‌شوند در دولت قبل به دو هزار مدرسه رسیده بود و ۶۸ هزار مدرسه بدون طلبه بود، خوشبختانه هم اکنون روحانیون در ۲۴ هزار مدرسه حضور دارند.



مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در چنین شرایطی پذیرش مسئولیت در دولت جدید کار سختی بود، اما در سایه تلاش‌های صورت گرفته موفقیت‌های خوبی به دست آمد. ابراز کرد: در سال اول تمام پروژه‌های ناتمام اولویت گذاری شد و در دور دوم سفرهای استانی ریاست محترم جمهور، پیگیری مصوبات را در دستور کار قرار دادند. بر اساس آماری که ارائه شده، به اندازه سی سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که اگر هر سال سی صد هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها هزینه شود، انشاالله پس از سی سال به نتیجه خواهد رسید.



وی با بیان اینکه امروز افزایش حقوق‌ها را داریم و طرح رتبه بندی معلمان از جمله طرح‌های موفق دولت بوده است‌. گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با واکسیناسیون به خوبی مدیریت شد و وضعیت ذخایر در شرایط خوبی قرار دارد. تاکنون سه هزار روستا آب‌رسانی شده و در طول دو سال قبل به اندازه ۱۰ برابر دولت قبل برق تولید شده، یارانه ۱۰ برابر شده و فروش نفت به یک میلیون و پانصد هزار بشکه رسیده است. در عرصه فعالیت اقتصادی تا امروز بیش از چهار هزار کارخانه احیا شده است.



حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها با فقدان نیروی کار مواجهیم و نرخ بیکاری به کمترین میزان رسیده است و بر اساس آمار ارائه شده، اقتصاد ایران جزء ۲۰ اقتصاد برتر جهان است. عنوان کرد: گرانی که همان کاهش ارزش پول است ناشی از نقدینگی بالا و کمبود کالا در کشور است که در این دولت، نقدینگی مهار شده و شاهد افزایش تولید در تمام اقلام هستیم و مسیر کاهش تورم که به افزایش قدرت خرید منتج می‌شود در حال طی شدن است. باید نسبت به دعوت جوانان به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم و فعالیت حوزه‌ها نیز باید بروز شود و روحانیون باید در مراکز و ارگان‌های مختلف حضور داشته باشند.

گفتنی است که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، و مبلغان طرح نشاط معنوی تهران و شهرستان‌های استان تهران نیز حضور داشتند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی