خدمات بچه‌های مسجد در قرارگاه اربعینیِ امام حسین(ع)/ پذیرایی روزانه از 45 هزار زائر در مرز مهران


خدمات بچه‌های مسجد در قرارگاه اربعینیِ امام حسین(ع)/ پذیرایی روزانه  از 45 هزار زائر در مرز مهران

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه اربعینی امام حسین(ع) در مرز بین‌المللی مهران، گفت: علاوه بر خدمات ویژه در این قرارگاه، در مسجد عتبات عالیات روزانه از ۴۵ هزار زائر اربعین پذیرایی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام «علی چراغی‌پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به راه اندازی قرارگاه امام حسین(ع) ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در مرز مهران، اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته با مدیران ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور مقرر شد، در آستانه مراسم پیاده روی اربعین حسینی به زائرانی که از مرز مهران قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، در پایانه مرزی مهران و در قرارگاه امام حسین(ع) در مسجد عتبات عالیات خدمت رسانی کنیم.

مسول قرارگاه امام حسین(ع) مسجد عتبات عالیات در مرز مهران بیان کرد: در همین راستا اقدام به تاسیس کانون فرهنگی هنری اربعین حسینی در این مسجد نمودیم و قرار است، جوانان شهر مرزی مهران و مسجد عتبات عالیات هماهنگی های لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی، دینی، مذهبی، قرآنی برای شرکت کنندگان در کنگره اربعین در این قرارگاه داشته باشند.

حجت الاسلام چراغی پور تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، تدارک برنامه های فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی، توزیع بسته های فرهنگی میان زائریا، اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان، همکاری و همیاری با دستگاه های فرهنگی استان در خدمت رسانی به زائران، استفاده از تلویزیون شهری بزرگ در میدان اربعین با عنایت و هماهنگی دستگاه های فرهنگی و تبلیغی که قرار است همیار کانون های فرهنگی هنری مساجد باشند، از جمله خدمات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طی اعلام مسئولان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مقرر شده، استان های لرستان و مرکزی به عنوان استان های معین قرارگاه امام حسین(ع) در مرز بین المللی مهران با این مجموعه همکاری داشته باشند و برنامه های دینی، فرهنگی و مذهبی را از اول تا ۲۰ شهریور در قرارگاه امام حسین(ع) اجرا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام بخش دیگری از فعالیت های این قرارگاه را اسکان زائرین اربعین حسینی و رسیدگی به امورات آنها معرفی کرد و افزود: در قرارگاه امام حسین(ع) در مسجد عتبات عالیات آمادگی داریم، روزانه ۴۵ هزار وعده غذایی در سه وعده صبحانه، نهار و شام طبخ و توزیع نماییم. همچنین در کنار این قرارگاه، کارخانه کیک و کلوچه توسط یکی از خیران دائر و قرار است روزانه ۵۰ هزار کیک و کلوچه داغ توزیع شود.

وی ادامه داد: تعبیه سیستم های خنک کننده و صوتی و شارژه تلفن همراه نیز از دیگر خدمات قرارگاه امام حسین(ع) در مسجد عتبات عالیات است.

حجت الاسلام چراغی پور اضافه کرد: علاوه بر خدمات این قرارگاه، ۵۵ کانون فرهنگی هنری و مساجد در سطح استان ایلام و مسیر منتهی به مرز مهران در زمینه اسکان، خدمات ویژه درمانی و پذیرایی به صورت شبانه روز فعالیت خواهند داشت. همچنین با ائمه جماعات نیز تعامل داشته ایم که در این مساجد و کانون های فرهنگی هنری، برای اقامه سه نوبت نماز حضور داشته باشند، تا زائرین از فیض نماز جماعت نیز بهره مند شوند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید