طرحی نو برای «تحول در سواحل مازندران»


طرحی نو برای «تحول در سواحل مازندران»

مسولان مازندران با پیش بینی درست حضور میلیونی گردشگران در سواحل با بسیج دستگاه های اجرایی استان برای خدمات رسانی به مسافران و اجرای طرح نشاط اجتماعی و فرهنگی در ماه های گذشته تلاش کردند تا سفری دلپذیر برای هموطنان رقم بزنند.

مسولان مازندران با پیش بینی درست حضور میلیونی گردشگران در سواحل با بسیج دستگاه های اجرایی استان برای خدمات رسانی به مسافران و اجرای طرح نشاط اجتماعی و فرهنگی در ماه های گذشته تلاش کردند تا سفری دلپذیر برای هموطنان رقم بزنند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایرنا، طول سواحل کشور حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال ایران در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واقع شده است که به گفته صاحبنظران امر ظرفیت فراوان این سواحل در حوزه مختلف اقتصادی، گردشگری و دریایی می بایست شکوفا شود که فراهم کردن بسترها بویژه در بخش گردشگری در این امر مهم است.

استان مازندران ۳۴۸ کیلومتر ساحل در ۱۵ شهرستان از گلوگاه تا رامسر در غرب مازندران و استان گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان از چابکسر در شرق استان گرفته تا آستارا در غرب و استان گلستان افزون بر یکصد کیلومتر ساحل دارد که در شهرستان های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان واقع شده است.

دریای خزر با وسعت ۶۰۰ هزار و ۳۸۴ کیلومتر مربع بزرگ ترین دریاچه یا کوچکترین دریای جهان محصور در خشکی؛ ثروتی بزرگ در شمال ایران است که بهره مندی از سواحل و مواهبش در زمینه های مختلف نیازمند برنامه ریزی علمی و نقشه راه اصولی است.

کشورهای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان همسایگان این دریاچه بزرگ جهان هستند و دست کم ۱۵ میلیون نفر ساکنان حاشیه خزر هستند و سواحل شمال ایران نیز سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را پذیراست.

دستور صریح رییس جمهور برای باز پس گیری حریم ۶۰ متری حریم سواحل خزر و پیگیری جدی استاندار مازندران سبب شد تا رویای دسترسی آسان و بدون دغدغه مردم ایران به طول ۴۲۴ کیلومتر سواحل مازندرانی خزر محقق شود.

طلسم تملک سواحل بعد از چندین سال انتظار بالاخره در بهمن ماه سال گذشته با دستور صریح و ضرب الاجل ۲۰ روزه رئیس جمهور و با اراده مجموعه مسوولان و مدیران دولت سیزدهم شکست که مخاطب این دستور در درجه اول دستگاه های دولتی بودند؛ به این معنی که تملکشان غیرقانونی بود و به همین دلیل هم رییس دولت سیزدهم برایشان ضرب الاجل تعیین کرد.

۳۴۸ کیلومتر از ساحل دریای خزر در مازندران وجود دارد که برابر با ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور است، با اقدامات صورت گرفته اکنون تمامی آن در این استان آزادسازی شده است.

کاهش غریق محور فعالیت تابستانه در مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مازندران با حضور مدیران اجرایی و فرهنگی و شرکت وبیناری فرمانداران استان در ساری با اشاره به آغاز موج جدید سفرهای تابستانی مسافران به این استان گفت: به دستور استاندار مازندران تمامی دستگاههای اجرایی برای خدمات رسانی به مسافران تابستانی بسیج شدند.

روح الله سلگی افزود: امسال محور خدمات در سواحل کاهش غریق و اجرای طرح های فرهنگی و ارتقای امنیت اخلاقی است.

وی با تاکید بر سیاست قطعی دولت در فراهم آوردن نشاط اجتماعی ادامه داد: برای این منظور گروههای فرهنگی مردم نهاد با همیاری دستگاه های فرهنگی و اجتماعی پای کار آمدند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به مسوولیت خطیر فرمانداران در این حوزه یادآور شد: با هماهنگی فرمانداران و تلاش مجریان طرح های سالم سازی دریا نیازهای خدماتی مسافران در سواحل تامین شد.

این مسوول با تاکید بر اهمیت تلاش برای کاهش غریق در طرح های دریا افزود: با هدف تامین سلامت مسافران راههای ورودی به مناطق ممنوعه شنا مسدود شد.

فعالیت یک هزار ناجی غریق

سلگی اظهارکرد: امسال با همکاری جمعیت هلال احمر، یکهزار و ۳۰۰ ناجی غریق در طول نوار ساحلی مازندران مستقر هستند.

وی گفت: امسال مسئولیت تامین امکانات رفاهی و تامین ناجیان غریق و اجرای طرح های فرهنگی در پلاژهای خصوصی با نظارت فرمانداران به مالکان پلاژهای ساحلی سپرده شد.

این مقام مسوول ضرورت توجه به تامین امکانات مورد نیاز مانند نان، سوخت و کالاهای ضروری مسافران در شهرهای ساحلی را یادآور شد و افزود: فرمانداران باید با هماهنگی جهادکشاورزی، صمت، غله و شرکت پخش فرآورده های نفتی در این زمینه اقدام کنند.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: تامین رفاه مسافران و کاهش هزینه های سفرهای تابستانی سیاست محوری دولت است.

در این جلسه شماری از فرمانداران ساحلی مازندران گزارشی از روند خدمات رسانی به مسافران و تامین امکانات مورد نیاز در سواحل استان ارائه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!