هوای اصفهان در وضعیت خطرناک است/ شاخص 365


هوای اصفهان در وضعیت خطرناک است/ شاخص 365

اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز پنجم شهریور با میانگین ۳۶۵ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه پنجم شهریور ماه با عدد ۳۶۵ وضعیت خطرناک را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش پارک زمزم با ۳۹۲ و خیابان پروین با ۳۰۳ و زینبیه با ۳۹۹ در وضعیت خطرناک و در خیابان ۲۵ آبان با ۲۰۰، احمدآباد با ۱۶۹، میدان انقلاب با ۱۶۵، بزرگراه خرازی با ۱۸۱، رودکی با ۱۷۱، رهنان با ۱۷۵، فرشادی ۱۸۰، فیض با ۱۸۵، کاوه ۱۷۹، کردآباد ۱۸۹ و ولدان با ۱۸۷ و میرزا طاهر با ۱۵۹ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

امروز شاخص هوای سجزی با ۱۶۲ و شاهین شهر با ۱۹۳ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان و در قهجاورستان با ۲۷۰ AQI در وضعیت بسیار ناسالم ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، زرین‌شهر ، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان از هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش شاخص آلودگی هوا اصفهان طی روزهای چهارم و پنجم شهریور ماه بر اثر خیزش گردوخاک هشدار داده بود.

هوای اصفهان در وضعیت خطرناک است/ شاخص 365

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص بطور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و بطور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟