صنایع گوناگون از نفت تا پزشکی از تولید سزیم 137 بهره مند می‌شوند


صنایع گوناگون از نفت تا پزشکی از تولید سزیم 137 بهره مند می‌شوند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صنایع گوناگون از نفت تا پزشکی از همین ظرفیت مختصر تولید سزیم ۱۳۷ بهره مند می‌شوند و در صورت افزایش تقاضا ما نیز تولید خود را افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: امروز در این سازمان که به فرمایش رهبری آبروی ملی است، رونمایی از یکی از دستاوردهایی را که نتیجه اعتماد به نفس و خودباوری را شاهد هستیم. این دستاورد را به ملت عزیز ایران تقدیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازوکار و زیرساختی که در انرژی اتمی ایجاد شده را مدیون شهدایی که سال در انرژی اتمی مسؤولیت داشتند و تلاش کردند، هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هرگز متوقف نمی‌شویم، گفت: امروز کل صنایع نفت و گاز و انرژی و …از این محصول بهره مند خواهند شد. همین ظرفیت مختصر می‌تواند کل نیاز کشور را در طول سال پاسخ دهد. مهم این است که بتوانیم با سیاست پابرجا همواره در ریل خدمت باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با فراهم شدن زیرساخت و سازوکارهای لازم در کنار خودباوری و عشق همکاران ما سبب به منصه ظهور رسیدن تحقیقات نتیجه گرا شده است؛ در زمینه تولید سزیم ۱۳۷ نیز باید گفت که این امر نتیجه خودباوری یک تیم جوان و پرانگیزه است.

وی افزود: ما در سال‌های اخیر در تهیه سزیم و مولیبدن با دشواری‌های زیادی مواجه بودیم و به همین دلیل روی این موضوع تمرکز کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: صنایع گوناگون از نفت تا پزشکی از همین ظرفیت مختصر تولید سزیم ۱۳۷ بهره مند می‌شوند و در صورت افزایش تقاضا ما نیز تولید خود را افزایش می‌دهیم.

اسلامی عنوان کرد: برخی از ایده‌ها سال‌ها متوقف مانده بودند، پروژه رآکتور یک مگاواتی از این نمونه هاست، رآکتورهای کوچک مقیاس مورد تاکید رهبر انقلاب بود.

وی گفت: روایت گری های نادرست از صنعت هسته‌ای ما وجود دارد که دلیل آن مخالفت با پیشرفت ما در این صنعت است.

اسلامی گفت: سنگ بنا در انرژی اتمی سوخت هسته‌ای است که مبنای سوخت هسته‌ای غنی سازی است.

وی افزود: نخبگان باید بدانند صنعت هسته‌ای یک صنعت راهبردی و پیش رونده علوم و فنون است که نقش مستقیمی در زندگی مردم دارد.

اسلامی درباره تولید برق هسته‌ای گفت: برنامه ما تولید ۲۰ هزارمگاوات برق هسته‌ای طبق فرمایشات رهبری است. در طول این سالیان به دلایل تحریم و عدم همکاری کشورهای دارای فناوری و مزاحمت‌هایی گه ایجاد کردند با تأخیر روبرو بودیم.

وی ادامه داد: نیروگاه بوشهر در حال تولید برق است. روند واحدهای دو و سه بوشهر نسبت به قبل متفاوت شده و جمعیتی که در حال کار هستند الان دو برابر شده است و بالغ بر ۲ هزار نفر در پروژه فعال هستند.

وی افزود: در افق برنامه سهم ۲۰ هزارمگاوات از برق کشور را محقق خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد مکان‌های باقیمانده و گزارشی که از گروسی در نشست آتی خواهیم داشت، عنوان کرد: مذاکرات با آژانس نیست. موضوع ما تعاملات با آژانس است که در چارچوب پادمان و ان.پ.تی انجام می‌شود. از چهار مکان، دو مکان باقیمانده است.

وی افزود: غنی سازی طبق برنامه اقدام راهبردی در چارچوب تدابیر کلی نظام انجام می‌شود.

اسلامی در مورد سفر گروسی به ایران، گفت: سفیر اخیر آقای کمالوندی به وین انجام شده است و معاون گروسی به ایران خواهد آمد.

ادامه دارد…

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج