وزارت خارجه برای جستجوی بازارهای جدید صادراتی آماده است


وزارت خارجه برای جستجوی بازارهای جدید صادراتی آماده است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از آمادگی این وزارتخانه برای کمک به تحکیم، ثبات و توسعه بازارهای صادراتی موجود و جستجوی بازارهای جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی توانمندی شرکت‌های تعاونی پیشران و صادرات محور امروز (یکشنبه) پنجم شهریور ماه به میزبانی وزارت امور خارجه و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت هفته تعاون و با حضور نمایندگان تعاونی‌های سراسر کشور، رئیس اتاق تعاون کشور، رئیس بانک توسعه تعاون، مدیرعامل بیمه تعاون و تنی چند از مدیران وزارت تعاون برگزار شد، به دیدگاه‌ها، محدودیت‌ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه تعاونی‌ها در کشور پرداخته شد.

در ادامه مهدی مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش محوری تعاونی‌ها در اقتصاد دنیا خواستار همکاری همه جانبه نهادهای ذیربط در جهت گسترش حوزه نفوذ شرکت‌های تعاونی از طریق تسهیل قوانین صادراتی، گمرکی و بانکی شد و افزود: با وجود محدودیت‌های مختلف در حوزه تجارت و کار تولیدی در کشور طی دو سال گذشته شاهد رشد تعاونی‌ها در کشور بوده‌ایم.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این نشست ضمن تبریک هفته تعاون از عزم راسخ دولت سیزدهم برای ایجاد شغل و توسعه تجارت از طریق صدور خدمات فنی و مهندسی، انتقال تکنولوژی، ترانزیت کالا و صدور فناوری‌های دانش بنیان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت موجود در کشور، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، به روز بودن صنعت بسته بندی و توجه به بازارهای نوظهوری مثل کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و استفاده از دانش و تجربه متخصصان در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی و مهندسی را از عوامل مهم در دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه تعاونی‌ها دانست.

صفری افزود: وزارت امور خارجه آمادگی کمک به تحکیم، ثبات و توسعه بازارهای صادراتی موجود و جستجوی بازارهای جدید را دارد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

در بخش پایانی نشست با اهدای لوح سفیر تعاون از خدمات و تلاش‌های صفری در این زمینه تقدیر و تشکر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403