تروریست های مسلح در خاک کردستان به اردوگاه منتقل می شوند


تروریست های مسلح در خاک کردستان به اردوگاه منتقل می شوند

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به توافق ایران و منطقه کردستان عراق درباره خارج کردن تروریست‌ها گفت: تروریست های مسلح در خاک کردستان به اردوگاه‌هایی که دولت عراق تعیین کرده منتقل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی در نشست خبری، اظهار داشت: به عنوان دستگاه دیپلماسی و یکی از ارکان دولت در نمایشگاه روایت خدمت حضور داریم.

وی ادامه داد: نمایشگاه روایت خدمت در هفته دولت و در سالروز شهادت شهید والا مقام شهید رجایی و یار باوفای او شهید باهنر است. هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان را گرامی می‌داریم.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: همه دولت‌ها همواره تلاششان این بود که مشی این دو شهید بزرگوار را سرلوحه کار قرار دهند. لازم می‌دانیم مشی شهیدان والامقام را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: امروز در تقویم ملی ایران روز مبارزه با تروریسم است. ملت ایران هم در مبارزه علیه تروریسم در خط مقدم قرار دارد و از بزرگترین قربانیان تروریسم به شمار می‌رود.

کنعانی در مورد تحرکات نظامی اخیر آمریکا در سوریه و عراق، گفت: در مورد تحرکات آمریکا در منطقه موضع ما روشن است. حضور نظامیان آمریکا در خاک سوریه غیر قانونی است و عامل استمرار بی ثباتی است

وی ادامه داد: تاریخ حضور آمریکا در منطقه نشان داده که این حضور همواره باعث بی ثباتی است.

وی درباره خبر منتشر شده مبنی بر توافق ایران و منطقه کردستان عراق درباره خارج کردن تروریست‌ها از منطقه اظهار داشت: توافقی بین ایران و دولت عراق شکل گرفت که بر اساس آن دولت عراق متعهد شد تا پایان شهریور ۲۸ شهریور جاری بر اساس تفاهم و توافق اولاً گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه طلب در خاک عراق و اقلیم کردستان را خلع سلاح کنند و از پادگان‌های نظامی که در آنجا ایجاد کرده‌اند خالی و این پادگان‌ها را تخلیه کنند و به اردوگاه‌هایی که دولت عراق در نظر گرفته آنها را منتقل کنند.

کنعانی افزود: براساس اطلاعات ما دولت عراق مفاد این تفاهم را برای اجرا به مقامات اقلیم کردستان ابلاغ کرده است و منتظریم این توافق اجرایی شود. موعد ۲۸ شهریور ماه همانطور که مقامات ذیربط ایران اعلام کردند به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. مقامات اقلیم کردستان به دیدگاه‌های ما اشراف دارند و در گفتگوهای مختلف این موضوع به مقامات عراق و اقلیم منتقل شده است. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق از دیدگاه‌های ایران اطلاع دارد. نماینده کمیساری عالی پناهندگان در جریان دیدگاه‌های ایران است.

در حال تکمیل…

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی