سهم قم از الحاق زمین‌های روستایی نزدیک شهرها 15 هزار قطعه است


سهم قم از الحاق زمین‌های روستایی نزدیک شهرها 15 هزار قطعه است

قم-وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری تعداد ۵۰۰ هزار قطعه زمین به منظور ساخت مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که سهم استان قم از الحاق زمین‌های روستایی نزدیک شهرها ۱۵ هزار قطعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح همزمان ۲۳۸۹ واحد طرح نهضت ملی مسکن در قم اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم احداث مسکن در کشور در اولویت برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و امروز شاهد بهره برداری از بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور هستیم که این آمار بعد از ۸ سال دوره رکود مسکن قابل توجه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۲۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های مختلف کشور در دست احداث است و تلاش می‌شود با تأمین زمین‌های دیگر این پروژه ادامه یابد.

بذرپاش با بیان اینکه در کشور ظرفیت تولید سالانه یک میلیون مسکن وجود دارد ابراز داشت: حوزه ساخت و ساز و مسکن می‌تواند پیشران دیگر بخش‌های اقتصادی در کشور باشد.

وی گفت: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم باقی مانده بود که در سال جاری ۹۰ هزار واحد از این تعداد تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در سال جاری تعداد ۵۰۰ هزار قطعه زمین به منظور ساخت مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که سهم استان قم از الحاق زمین‌های روستایی نزدیک شهرها ۱۵ هزار قطعه است.

۴۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن به پیمانکاران متصل شدند

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم نیز در این مراسم بیان داشت: در استان قم ۱۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که تعداد ۸۰ هزار نفر شرایط این طرح را داشتند.

حسین زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه در استان قم در راستای اجرای نهضت ملی مسکن ۱۰ سایت در حال آماده سازی است افزود: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن به پیمانکاران متصل شدند.

وی ابراز داشت: علاوه بر سایت طایقان، سایت پرنیان قم که در نزدیکی روستای قلعه چم واقع است نیز به برای ویلایی سازی اختصاص یافته است که میانگین متراژ واحدهای مسکونی در این دو سایت ۱۸۰ متر مربع خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین