کتابی دربارۀ رئیسعلی دلواری برای کودکان در بوشهر منتشر می‌شود


کتابی دربارۀ رئیسعلی دلواری برای کودکان در بوشهر منتشر می‌شود

بوشهر- کتاب «قهرمان قصه‌های مادربزرگ» نوشته مسعود عربزاده، نویسنده و پژوهشگر بوشهری که دربارۀ رئیسعلی دلواری است، برای کودکان به‌زودی از سوی انتشارات «قلمداران جنوب» منتشر می‌شود.

کتابی دربارۀ رئیسعلی دلواری برای کودکان در بوشهر منتشر می‌شود
نویسندۀ کتاب «قهرمان قصه‌های مادربزرگ» در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این کتاب داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند با رئیسعلی دلواری و سرداران جنوب کشور در خلال این قصه آشنا می‌شود. این کتاب با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منتشر خواهد شد.

مسعود عرب‌زاده ادامه داد: رئیسعلی دلواری به‌دلیل مبارزات افتخارآمیز و ایستادگی‌اش در برابر استعمار انگلیس به شخصیت اسطوره‌ای و نماد استعمارستیزی در حوزه مقاومت کشور تبدیل شده‌است، از این‌‌رو، آشنایی نسل امروز با این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای امری ضروری است که من به سهم خود تلاش کردم در کتاب «قهرمان قصه مادربزرگ»، بُعد تازه‌ای از این قهرمان جنوبی را برای کودکان بشناسانم.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های جدی من در حوزه تألیف، شناسایی سرداران و شخصیت‌های بزرگ جنوب مثل شهید رئیسعلی دلواری، آیت‌الله بلادی، شیخ حسین چاهکوتاهی و... به کودکان و نوجوانان امروزی است. بنابراین برای ترسیم شخصیت و فداکاری و جایگاه این بزرگان منابع متعدد و متنوعی را مورد مطالعه قرار داده و می‌دهم تا آثار مستند و دقیقی را در این زمینه پدید بیاورم.

به عقیدۀ عربزاده که بیش از 17 سال است که در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر مشغول خدمت است، مطالعۀ زندگی شخصیت‌های مبارز و چهره‌های علمی این استان سراسر مشق و درس است.

این نویسنده سپس به علاقه‌اش از نوشتن در حوزه زیست بوم، تاریخ و فرهنگ استان بوشهر اشاره و تصریح کرد: افزون بر این حوزه‌ها، از نوشتن برای کودکان نیز غافل نشده‌ام و غیر از این کتاب، آثاری دیگری دربارۀ شهید نادر مهدوی، امام رضا (ع) با تاسی از فضای زیست بوم استان و رافائل زیبا و جوجه لاک‌پشت‌ها در حوزۀ کودک را نوشته‌ام که در حال حاضر در مرحلۀ تصویرگری قرار دارند.

عربزاده با اشاره به اینکه همیشه در نوشتن امیدوار و پرانرژی هستم، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اخیرا فرمودند که «نزدیک قله‎ایم، خستگی و نا امیدی ممنو»؛ این سخن خطاب به همۀ قشرهای جامعه است، پس امیدوانه باید ادامه بدهیم و بنویسیم.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟