«22 معمای واقعی درباره اختراعات» چیست؟


«22 معمای واقعی درباره اختراعات» چیست؟

کتاب «۲۲ معمای واقعی درباره اختراعات» نوشته بِنگت فرِدریکسون و آندِرآس پالمِر با ترجمه نامدار ناصرقصری از سوی انتشارات پریان روانه بازار نشر شد.  

«22 معمای واقعی درباره اختراعات» چیست؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «۲۲ معمای واقعی درباره اختراعات» همان‌طور که از نامش پیداست، ۲۲ معما را بازتعریف می‌کند و در آخر علت اتفاق‌ها را از مخاطب می‌پرسد و بعد جواب معما را می‌دهد؛ اما قبل از اینکه جواب‌ها را بخوانید، هر آنچه را که برای حل معماها لازم است می‌توانید لابه‌لای متن یا تصاویر پیدا کنید. سرنخ‌ها معمولا پنهان هستند و پاسخ‌ها را می‌توان در غیرمنتظره‌ترین جا پیدا کرد. بعضی از معماها ساده هستند و بعضی دیگر دشوار.

هر بازتعریف معما با مطرح کردن یک سؤال، تمام می‌شود؛ سوال‌هایی مانند: چرا کشتی‌ها بدون هیچ اثری در مثلث برمودا ناپدید می‌شوند؟ آیا هیولای دریاچه‌ نِس واقعاً وجود دارد؟ چرا برخی فکر می‌کنند که فرود آپولو روی ماه فقط یک کلاهبرداری است؟

در این کتاب درباره‌ اتفاق‌های عجیب‌وغریبی می‌خوانید که در زمان‌های مختلف رخ داده‌اند. این اتفاق‌ها که تخیل مردم سراسر جهان را برانگیخته‌اند در کتاب «۲۲ معمای واقعی درباره اختراعات» به شکل معما بازتعریف شده‌اند. به عنوان یک خواننده، احتیاج به اطلاعات قبلی ندارید. آنچه را برای شکستن رمز و راز این معماها احتیاج دارید در متن یا تصویرها پیدا می‌کنید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«زنان جوان در ردیف‌های طولانی در کارخانه می‌نشینند. آن‌ها سخت کار می‌کنند و دستمزد ناچیزی می‌گیرند. کار آن‌ها نقاشی خط‌های ریز و کوچک است. خط‌ها نشان‌دهنده‌ی دقیقه‌ها روی صفحه‌ی ساعت هستند.
روی صفحه‌ی هر ساعت باید ۶۰ خط وجود داشته باشد. کشیدن خط‌ها کاری ظریف و دشوار است. خط‌ها باید صاف باشند و با دقت روی یک صفحه‌ی کوچک قرار گیرند.
رنگی که زنان کارگر قلم‌موی خود را به آن آغشته می‌کنند رنگ رادیومی است.
از این رنگ رادیومی فقط برای صفحه‌ی ساعت استفاده می‌شود. چرا؟».

انتشارات پریان کتاب «۲۲ معمای واقعی درباره اختراعات» نوشته بِنگت فرِدریکسون و آندِرآس پالمِر با ترجمه نامدار ناصرقصری را در ۱۰۱ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به بهای ۱۰۵ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

باغ موزه نگارستان میزبان اعضا و مربیان انجمن های نقاشی و خوشنویسی شد